Ännu ett försök:
Avd 1
Örjan vill sätta sig i respekt inför Derbyt och satsar rejält med 1 Chestnut men Jocke vill visa vem som är kung på Jägers och kämpar för seger med 2 Natorp Bo. 6 Laredo Boko är nedstruken till spår 5 och är plötsligt favorit trots att den inte vunnit i år. Det borde räcka med dessa tre men jag vill ha med en skräll i detta hetsiga lopp och väljer 8 Bottnas Idol som kan smyga med i det lilla fältet och utnyttja det höga tempo som det kan bli inledningsvis. Det är ju inte bra att ligga där bak på Jägersro men med 8 hästar är väl ingen "där bak"?
Avd 2
1 Magnitize Me har matchats för Derbystoet med det blev en anmälningsmiss så hon startar här istället. Dags för första årssegern? 3 I´m still Standing har form för att ro hem detta och så även favoriten 9 Okalela Boko. Men kommer från galopp och spår 9 är ju inte optimalt. Kan vinna ändå med flyt. Fyndet är 11 Gudrid Face som galopperade oddshöjande senast. Kommer hon iväg från bakspåret är hon giftig på upploppet.
Avd 3
Varför krångla? 5 Ulaya har läget och kusken och 8 raka segrar. 58% är helt okej för en sådan spik.
Avd 4
1 Eminent Kronos och 2 Ever Forever Gar kan vara ett gediget lås i detta lopp. Men det är mycket mummel här och där om 5 Golden Cresent så det är väl bäst att strecka den oxå.
Avd 5
10 A Fair Day har vunnit alla sina trekilometerslopp och Ginman har kört varje gång. Han vet hur man vinner detta. Lite väl stor favorit dock så jag kryddar med 8 Maserati Hall som oxå gillar distansen, startar 20 m före och kommer från formstall.
Avd 6
Två miljoner i förstapris, då spelar jag på Örjan. Strunt samma vad hästen heter. Oj den hette visst 3 La Yuca och är inte ens favorit. Tack för kaffet!
Avd 7
Här går jag ut och cyklar på djupt vatten. Hoppar över de mest betrodda och chansar med 5 Leaderboard och 10 Fawaz Mil.
Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|