Visa ett inlägg
Gammal 2025-09-11, 16:24   #1
bosseguldheden

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4116

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 13 sep - Bollnäs

En alldeles vanlig V75:a!

Avd 1
1 Twigs Khaleesi blir mitt förstastreck. Spår ett i volt och Ulf Ohlsson kan innebära ledningen. 7 Vibora är väl motiverad favorit och den tar jag med. Springspår är springspår! Två hästar borde räcka här.

Avd 2
Chansspik på 8 Timotejs Messenger. Är ju extremt van vid lång distans och kommer från Westholms formstall. Bra spikprocent.

Avd 3
3 Mizai tar spets och sen är frågan om den kan stå emot 7 Mister Herkules på upploppet. Jag tar bägge.

Avd 4
7 Majblomster är en tänkbar spik. Men vill ha några kantbollar oxå. 5 Ragnhild W.M. har gått väldigt bra det sista och kan utmana. 6 Farmens Riska har siktats mot detta loppet länge och tränaren varnar. 11 Guli Stina är väl underskattad med bara 5%? Kolla resultatraden.

Avd 5
2 Fine Manners är redan i mål enligt alla. Alltså är man som streckspelare skyldig att gardera. Alla kan förlora! 6 Steady Roc och 7 X.O. Kemp rensar bra om något skulle hända favoriten. Men spikar du Fine Manners har du nog rätt 8 gånger av 10 och kan njuta av att V75-värdet har gått upp med 20 kr.

Avd 6
Här hittar jag en roligare spik än i föregående lopp; 5 Jikken. Nu med Rikard N i sulkyn. Ser tyvärr ut att bli favorit, men än så länge till hygglig procent.

Avd 7
Då var det dags att knyta ihop Bollnäs-säcken. Två betrodda, 3 Knight Journey och 4 Fly Express får plats på lappen. Dessutom kryddar jag med lite utdelningshöjande stänkare; 5 Ace Wibb och 6 King of Trotter.

Det är min preliminära gissning för 96 kr. Men den kan ändras om någon kommer med överväldigande idéer
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat