Mina idéer fram till nu:
Avd 1
Tänkte först spika 2 Olly Håleryd som fått smaskigt läge här och så får det nog bli även om jag velat fram och tebaks.
Avd 2
Min första tanke var "montélopp - Jonathan Carré" men en i och för sig bra häst som dock inte vinner så ofta och som har provat monté EN gång tidigare och då var den 5:a. Nja, som 53%-are vill jag nog gardera den. 4 Global Enjoy har provat monté två gånger och vunnit bägge och Tova är duktig ryttare. 6 Joy Alissa är en van montéhäst och Emilia Leo tillhör väl eliten inom disciplinen. Den ska med! 7 King Mr Theo har en otrolig statistik, visserligen i billiga lopp men den verkar vara i toppform och trivs med Julia på ryggen. Sen är det svårt att gå emot 9 Dee Godfather som t o m kan vara en spikidé. Jag får fundera på det - eller så låser jag på 1 och 9. Jag får sova på saken.
Avd 3
Ungdomar. Ett prestigefyllt lopp där det kan bli vilda körningar. Jag förlitar mig på de kuskar som känns tryggast här och tar med 3 Monsieur Chocolat och 6 Automatic Flight.
Avd 4
Amatörer. Ett prestigefyllt lopp där det kan bli vilda körningar. 7 Xander är den jag känner bäst till från V75 och Anna Sedström har vunnit med den förut. Mitt förstaval. 2 Kozmo Simoni måste man ju ta med eftersom Patrik Fernlund har ett väldigt flyt just nu. 5 Fancy Free har en av de bästa amatörerna i sulkyn och ska köras barfota. 6 Nevermind River är nedstruken till femtespåret och ses som underspelad. Fyra hästar får det bli här.
Avd 5
Lärlings-SM. Hur kan Dwight Pieters få tävla som lärling? Det här borde han väl skrämma hem? 11 Eolo Wise L. spikas här.
Avd 6
Djuse på en Wallin-häst från springspår och barfota. Det låter som en bra spik i mina öron. 7 Tactic Lane.
Avd 7
Det här ska väl 12 Francesco Zet bara vinna? Eller?
Som streckspelare bjuder det emot att spika i sista med en favorit från spår 12. Här finns ju bra motståndare ifall det skulle strula. Jag tar med 8 Bicc´s Tobee och 9 Mellby Jinx. Men är ni förnuftiga så ska ni så klart spika Örjans häst.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|