V75 Boden 4 oktober
Ingen Örjan, ingen Goop, ingen Untersteiner. Men den nordligaste banan lockar Wäjersten och Djusar i mängd. Sen har vi Bodens drottning, Sandra Eriksson att luta oss emot. En första genomögning ger vid handen:
Avd 1
Voltstart, då tar jag med 1 Sonoma L.A. Spår ett i volt har bra statistik. Hemmatränat och MAD är plusfaktorer. 13 Bilbao Ace har fyra vinster på fem starter och får oxå en Djuse i sulkyn. Barfota dessutom.
Avd 2
1640 m auto, då tas 5 Jimmy Adore med på spåret. Även här är det hemmatränat och Rikard N går från klarhet till klarhet som kusk. Så har vi då Sandra med 7 True Exception. Galopperade senast men innan dess, 1-1-2. Så formen sitter nog där. 11 Done Deal bara vinner och vinner. Ett fynd till 16% med Mika Forss.
Avd 3
3 Night Art har gått tuffa lopp. Det här känns enklare än vanligt och läge för SOS. 7 King of Djazz vann jag pengar på i förra veckan. Jag försöker igen!
Avd 4
4 Flash Express är jag nästan sugen på att spika. Men tre år? Jag tar med en treåring till, 12 Healthy Meal som står i sagolika odds. Kan mycket väl vinna detta.
Avd 5
6 Sir Alex blir veckans chansspik som det ser ut nu.
Avd 6
Volt och spår ett! 1 Felix S.H. tas med bara för det. 6 Infinity of Joy tar jag med för att det är springspår och för att jag gillar Ove A. Heja Ove! Sen streckar jag den jag tror mest på i loppet; 14 B. Sacamano med Sandra.
Avd 7
2 Freako i ny regi är superintressant. Åsså får Wäjern en chans att skrälla till avslutningsvis med 12 Punchboard.
Så ser min vacklande grund ut så här på tisdagen...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av bosseguldheden den 2025-09-30 klockan 15:40.
|