Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden
Håller med, men min poäng är att det blir lägre utdelning på 5-6 rätt än vad det är nu på V75. Alltså en försämring som gör att jag kanske sneglar på att börja med andra spel hellre än att gå vidare till V85. Vi får se, när dom släpper informationen om hur lördagsspelen kommer att se ut. Blir det V65 inom ramen för V85-loppen så hoppar jag nog hellre på det. Annars får man väl vänta tills V75 kommer tillbaka.
|
Utdelningsgränsen är lägre. Det stämmer. Men för "2 fel" kommer det ju vara så att man har möjlighet att ett gäng 3-fels-rader vilket kompenserar en del.
Jag tror inte alls att man kommer att få sämre betalt för "2 fel" på V85 än man fick för "2 fel" på V75.
Min uppfattning är att man helst bör jämföra vinsten vid ett visst "antal fel" snarare än vinsten för ett visst antal rätt
Angående att det ska delas på 4 potter istället för 3 potter gäller följande efter 35% spelavdrag: Idag på V75 går som högst 40% till de rader som har 2 eller fler fel. Ungefär mellan var 7e och var 10e gång blir det 0%. Rader med 3 fel får 0% på V75. På V85 kommer upp till 45% av potten att gå till de rader som har 2 eller fler fel. Ungefär var 7e gång blir det 10% och någonstans mellan var 15e och 20e omgång blir det 0%. Rader med 3 fel får 35% på V85.
Jag tror inte att skillnaden kommer att bli väldigt stor över tid. Men förhoppningsvis kommer 0%-återbäringarna att bli färre.