Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Brukar sällan uttrycka mig så här men här är du DUKTIGT ute och cyklar.
Utdelningen för 1,2,3 fel hänger inte ihop med omsättningen på det sätt som du verkar tro.
Om omsättningen halveras kommer antalet vinstrader att minska i motsvarande omfattning. Rent konkret innebär det att utdelningen för 1-2-3 fel beror på svårighetsgraden på utfallet och inte ett smack på omsättningen så länge den inte sjunker ner till 5-siffrigt.
Det som påverkas direkt av omsätttningen är storleken på allarättspotten och därmed utdelningen för alla rätt i svåra omgångar. Men den detaljen har vi inte diskuterat alls.
|
Nej det är riktigt att man inte skall uttrycka sig på det viset. Det brukar man bara göra när argumenten inte räcker till eller när man vill flytta fokus. Jag besparar dig gärna den näsan.
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Svårare, men absolut inte 9 ggr svårare.
|
Åter till fokus. Så nu medger du plötsligt att det är svårare med 2 fel av 8 jämfört med 2 fel av 7. Sakta men säkert kommer kanske även du inse att argumenten FÖR V85 inte håller.
For arguments sake kan vi väl glömma att du nyss hade en annan uppfattning än att det är "Svårare, men absolut inte 9 ggr svårare.". Hur många gånger svårare är det då? Givet samma förutsättningar. 1 spelad rad 12 hästar/avdelning i 7 respektive 8 lopp. Och så kan vi undvika att blanda in Bingolotto, "jag spelar mer än 1 rad", osv