Ämne: V85
Visa ett inlägg
Gammal 2025-10-07, 19:46   #21
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Nej det är riktigt att man inte skall uttrycka sig på det viset. Det brukar man bara göra när argumenten inte räcker till eller när man vill flytta fokus. Jag besparar dig gärna den näsan.

Åter till fokus. Så nu medger du plötsligt att det är svårare med 2 fel av 8 jämfört med 2 fel av 7. Sakta men säkert kommer kanske även du inse att argumenten FÖR V85 inte håller.

For arguments sake kan vi väl glömma att du nyss hade en annan uppfattning än att det är "Svårare, men absolut inte 9 ggr svårare.". Hur många gånger svårare är det då? Givet samma förutsättningar. 1 spelad rad 12 hästar/avdelning i 7 respektive 8 lopp. Och så kan vi undvika att blanda in Bingolotto, "jag spelar mer än 1 rad", osv
1) Fakta är att omsättningen inte påverkar utdelningen på 1,2,3 fel ( så länge inte omsättningen blir orimligt låg ( 5-siffrigt ).

Med halverad omsättning halveras antalet vinstrader i sidovinstgrupperna.

Utdelningen blir därför densamma förutom en mindre slumpmässig variation som alltid uppstår.

I uträkningen för uppskattad utdelning för 1-2-3 fel förkortas omsättningen bort helt och hållet. Det är helt enkelt ( för alla rimliga verkligheter ) en icke-faktor.

Om det skulle vara 9 ggr svårare och samtidigt ha 25% av pottstorleken skulle det innebära att utdelningen för 6r på V85 över tid landar på 2,25 ggr 5r-utdelningen på V75. Så hög tror jag inte att den kommer att bli. Jag tar under-linan där.....alltid.

2) Jag har aldrig påstått att det skulle vara exakt lika lätt. Bara att det blir ännu mer snett om man jämför 5r av 7 med 5r av 8. Sanningen ligger någonstans där emellan. Exakt var? Påstår mig inte kunna räkna ut det med sannolikheter ryckta ur tomma intet. Det är svårare än så. Här är min uppfattning att det lutar mer åt 2 fel av 8 än 3 fel av 8.

Senast redigerad av Strappa71 den 2025-10-07 klockan 19:50.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat