Citat:
Ursprungligen postat av Espo
Hur fördelas jackpott pengar om 5 eller 8 rätt ej delas ut?
Förövrigt känns det ganska kallt för mig som spelar reducerat 500-1000kr. Chansen att dra hem en miljonvinst måste ju minska drastiskt för jag bör behöva få in 8rätt och jag har ingen möjlighet att spela reducerat radpris.
|
Det blir givetvis svårare att pricka alla rätt för samma insats.
Andra sidan av det myntet är att det även blir svårare för alla andra. Antalet omgångar per år där utfallet kommer att ge miljon-utdelningar kommer att bli betydligt fler.
Kommer det då att leda till att chansen för miljonvinst drastistkt minskar?
Det får vi se. För mig har V75 blivit ett iskallt spel med alltför få tillräckligt svåra omgångar per år. Och i lågutdelningsomgångar är ju chansen lika med noll att dra hem en miljonvinst. Min uppfattning är att det kommer att bli lättare att pricka miljonvinster eftersom det till att börja med måste vara tillräckligt svårt för att knocka ut tillräckligt många andra spelare.-
Enligt vad ATG hittills har kommunicerat kommer man att köra med samma typ av fondering och Jackpott-målomgångar som man haft på V75.
Dvs 20% av icke utdelad pott fonderas. 80% går till kommande veckas ordinarie omgång. ( Lördagsomgången förutom påsk, midsommar som alltid körs på söndagar och nyårsaftonen som blir den veckodag som den blir ).