Ämne: V85
Visa ett inlägg
Gammal 2025-10-17, 17:03   #74
Skog

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 77
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Visst är det kul att få alla rätt ofta, men viktigast är väl ändå ditt ROI i längden. Om du visste att ditt ROI inte skulle förändras till det sämre med V85 skulle du då ändå lägga ner att spela V85?
Jag får väl säga som GW sa till Johan Persson :"Men det var väl en ovanligt korkad fråga". För övrigt se svaret nedanför.

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Nej. I ditt fall 50% av 100% är EXAKT samma andel av poolen som 50% om du delar med en annan person.

Om du delar med 2 andra är 30% väldigt nära 33% av full pott.

Det är HELT exakt samma sak för dig ( men inte för dina spelkamrater såklart ).

Om du menar att du inte är intresserad av 30%-alternativet när du gör ett spel för 2 personer så går det att förstå. Det blir ju bara 15% av utdelningen istället för 50% av utdelningen.

Om du gjort spel på V75 för 2 personer så har du ju redan fram tills nu spelat med det kommande 50%-alternativet vare sig du inser det själv eller ej.
Jag tror mig se "felet" både du och CGS gör. Den springande punkten är just i det här fallet "full pott". Dvs ni fortsätter räkna antal fel och tänker att 0 fel av 8 är lika lätt som 0 fel av 7. Det är stor skillnad även om Du inte kan räkna ut hur stor den är. Precis som det är ordentligt mycket svårare att få 1 fel av 8 jämfört med 1 av 7 osv. När man gör det felet och hävdar att utdelningen kommer vara lika eller bättre på 1 fel av 8 och ROI'en kommer därför vara bättre är man liksom lite snett ute.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat