Citat:
Ursprungligen postat av GGS
Visst är det kul att få alla rätt ofta, men viktigast är väl ändå ditt ROI i längden. Om du visste att ditt ROI inte skulle förändras till det sämre med V85 skulle du då ändå lägga ner att spela V85?
|
Jag får väl säga som GW sa till Johan Persson :"Men det var väl en ovanligt korkad fråga".

För övrigt se svaret nedanför.
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Nej. I ditt fall 50% av 100% är EXAKT samma andel av poolen som 50% om du delar med en annan person.
Om du delar med 2 andra är 30% väldigt nära 33% av full pott.
Det är HELT exakt samma sak för dig ( men inte för dina spelkamrater såklart ).
Om du menar att du inte är intresserad av 30%-alternativet när du gör ett spel för 2 personer så går det att förstå. Det blir ju bara 15% av utdelningen istället för 50% av utdelningen.
Om du gjort spel på V75 för 2 personer så har du ju redan fram tills nu spelat med det kommande 50%-alternativet vare sig du inser det själv eller ej.
|
Jag tror mig se "felet" både du och CGS gör. Den springande punkten är just i det här fallet "full pott". Dvs ni fortsätter räkna antal fel och tänker att 0 fel av 8 är lika lätt som 0 fel av 7. Det är stor skillnad även om Du inte kan räkna ut hur stor den är. Precis som det är ordentligt mycket svårare att få 1 fel av 8 jämfört med 1 av 7 osv. När man gör det felet och hävdar att utdelningen kommer vara lika eller bättre på 1 fel av 8 och ROI'en kommer därför vara bättre är man liksom lite snett ute.