Citat:
Ursprungligen postat av Skog
Jag får väl säga som GW sa till Johan Persson :"Men det var väl en ovanligt korkad fråga".  För övrigt se svaret nedanför.
Jag tror mig se "felet" både du och CGS gör. Den springande punkten är just i det här fallet "full pott". Dvs ni fortsätter räkna antal fel och tänker att 0 fel av 8 är lika lätt som 0 fel av 7. Det är stor skillnad även om Du inte kan räkna ut hur stor den är. Precis som det är ordentligt mycket svårare att få 1 fel av 8 jämfört med 1 av 7 osv. När man gör det felet och hävdar att utdelningen kommer vara lika eller bättre på 1 fel av 8 och ROI'en kommer därför vara bättre är man liksom lite snett ute.
|
Den totala utdelningen per system som når 7 rätt av 8 kommer att bli högre än den varit för de system som nått 6 rätt av 7.
Men hur då?
Tidigare har det varit 20% + 40% minus alla låg-utd-JPs.
För V85 kommer det att bli 15%+15%+35% minus ett jämförbart antlal låg-utd-JPs.
Helt korrekt kommer det naturligtvis vara något snäpp svårare att pricka 7 av 8 än det varit att pricka 6 av 7. Hur mycket svårare? Återstår att se enligt mig. Att det skulle vara 9 ggr svårare ser jag som hyggligt osannlikt.
Det skulle innebära att utdelningen på 7 rätt av 8 landar runt 4,5 ggr högre än det varit för 6 rätt av 7 hittills. Min gissningsuppskattning är att det inte kommer att slå in.
För övrigt har mitt svar till Shooter exakt noll att göra med din kommentar. Frågeställningen där är hur han tänker kring den del av potten som inte går till honom själv. Om 50% går till mig och 50% går till JP blir exakt samma sak för mig som att 50% går till mig och 50% går till min spelkamrat. Dvs att om jag idag spelar med en kamrat som jag delar potten med....så spelar jag redan idag med 50%-varianten.