Ämne: V85
Visa ett inlägg
Gammal 2025-10-17, 17:56   #77
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1397
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Och där tror jag du slöt cirkeln. Du tänker att 50% är 50% men tar inte hänsyn till att det är betydligt svårare att nå 0 fel av 8 än 0 fel av 7. Kanske förstår Shooter detta och tänker att den ökade svårighetsgraden gör V85 ointressant. Dvs de 50% kommer inte inträffa så ofta.
Det är något jag har full förståelse och respekt för. Det är ju ett svårare spel.

Att V85 är svårare och inte känns bra för alla är o-omrunkeligt.

MEN.....att 30%-alternativet skulle vara ointressant för att man inte får "hela vinsten" är det jag menar är trams och feltänk.

När man spelar tillsammans med andra. T ex 50% eller 33% så spelar man redan med reducerat radpris. Vare sig man inser det själv eller ej så har man redan använt sig av den möjligheten. Skillnaden med det Shooter och 50%-alternativet är att man inte behöver spela med den andra personen. Man kan fortsätta att spela med den andra personen för fullt radpris, vilket för alla praktiska syften är 50% av radpriset för en person. Eller så väljer man 50%-alternativet och spelar med 50% av radpriset för en person. Dvs exakt samma sak.

Men återigen. Det här är två helt olika saker.

Att vara emot V85 för att man gissar att det kommer att kännas för svårt är en verklig och naturlig reaktion. Det är upp till var och en att känna efter och självklart något att respektera.

Men att döma ut 50%- eller 30%-alternativen för att man "inte får hela potten" är tramstänk om man redan idag spelar tillsammans med andra eftersom det är exakt samma sak som att spela med reducerat radpris.

Senast redigerad av Strappa71 den 2025-10-17 klockan 18:01.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat