Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden
Jag upplever inget problem med att man kan välja radpris själv med motsvarande del av utdelningen. Det som stör mig med V85 är att 50% av vinstpotten går till de som har 5 eller 6 rätt jämfört med tidigare 60%. Det blir ju inte lättare att få 5 eller 6 rätt bara för att det är ytterligare ett lopp att tippa. Det gynnar de som har alla 8 rätt så klart men det är ju inte så många som har det.
Men DIF-Steve hade en intressant idé, att man tar ut en rak DD och sen spikar man de två i V85-loppen och tar ut system som vanligt i övriga sex lopp. Jag är medveten om att många kanske inte fattar grejen med det eftersom det innebär att man spikar i två lopp man kanske inte hade tänkt spika i. Men då får man vara extra noga med att analysera DD-loppen och ta hänsyn till startpoäng, spår och formkurva för hästar och kuskar när man plockar ut de två DD-spikarna. Sen ska du tippa en V6:a dessutom, med eller utan spikar och dessutom välja radpris. Det här låter roligare än V85. Vi kan kalla det för V63 + DD. Ett nytt spännande spel från ATG. Jag ska prova det i alla fall 
|
Jo det är lite lättare att få 6 av 8 än det är att få 6 av 7 och det är ganska mycket lättare att få 5 av 8 än 5 av 7.
Jackpott-frekvensen justeras in mha 5 kr som lägsta utdelning istället för 15 kr.
På V75 var det i teorin 60% till de som klarade 6 o 5 rätt. Men i praktiken blev över tid på tok för ofta 26% eller t o m NOLL % tillbaka för 6 o 5 rätt. Pengar som sedan skyllades över till allarättsvinnarna i andra omgångar.
På V85 kommer det att bli 50% till de med 6 o 5 rätt i de flesta av omgångarna. Runt var 7e ( ordinarie ) omgång blir det bara 15%, och nästan väldigt sällan noll %.
Det låter såklart jätte-LÅGT med 50%....men dessa 50% kommer ( tack vare sänkningen av JP-gränsen ) oftast att BLI 50% med sällsynta 15%-omgångar och nästan aldrig 0%.
Hela tänket med att "separera" V85-lappen i ett V6543-block och ett DD-block ( där man beroende på utfall för V6543-blocket har chans på tröstpriser med ett eller två DD-fel ) är HELT RÄTT sätt att attackera ett "SVÅRT SPEL" med jättehöga toppvinster.
Det kommer inte att bli full bricka särskilt ofta. Men risken att man är helt rätt ute i omgång med extrem-dålig utdelning minskar när vi går från 7 avdelningar till 8.