Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Jo det är lite lättare att få 6 av 8 än det är att få 6 av 7 och det är ganska mycket lättare att få 5 av 8 än 5 av 7.
|
Spelar du med
samma radantal som tidigare och samma radpris så är det givetvis inte lättare att få 6 av 7 än 6 av 8. Eller tillhör du dem som tror att om man kastar en tärning så är det 1/6 chans att det blir en sexa men om du har slagit två sexor så är chansen att det tredje slaget blir en sexa mindre än 1/6? Matematik och statistik kan vara lurigt. Jag skulle snarare vilja påstå att det är svårare att få 6 av 8 rätt eftersom du måste sprida ut dina streck på flera lopp och därigenom får ett tunnare skyddsnät för vad du tål. Man kan sänka sin insats och få flera streck för samma peng, men det var inte det mitt resonemang gällde. Det var att spela för samma summa som jag brukar och med samma insats som jag brukar och då innebär V85 en lägre utdelning på 5 och 6 rätt. Man kan givetvis sänka radpriset till 1 öre och alla kan då lämna in jättesystem. Men det påverkar utdelningen negativt så klart.