Citat:
Ursprungligen postat av Skog
Du har naturligtvis rätt. Svårt med ören och procent tydligen, men det innebär att 8 rätt ger varje spelare 3000 kronor i vinst vid en utdelning på 200000 kronor i mitt exempel. Det kan ju vara kul....
Jag såg att du diskuterar V85 i en tråd som handlar om Lördagens V75:a och där proklamerar att förändringen till V85 till del beror på att "Egentligen är man inte ute efter en mindre justering. "Grejen" är att V75 numera ger för klen utdelning lite för ofta."
Anledningen till förändringen är att ATG's hästspel tappat omsättning när övriga spelmarknaden ökat.
Lord Skräproth med vänner tänkte att V85 kan vara botemedlet, det fungerade ju när V75 infördes. Styrelsen ville annorlunda och tyckte inte om talet om att strunta i småspelarna för att satsa på andelsspelarna.
För att runda styrelsen beslutades i februari att beslutet skulle skjutas upp till Juni (ny styrelse). "Samtidigt har ATG:s styrelse (på torsdagen) beslutat att försöka göra något åt det där som beskrivs ovan, att spelet hästar hackar och backar. Det ska sjösättas en ordentlig satsning på, och utveckling av det som man kallar ”lördagskonceptet”. De konkreta åtgärderna ska tas fram i samarbete mellan ATG och Svensk Travsport de närmaste månaderna".
För övrigt är det ju intressant att du lyckats skapa och fylla ett V85-bolag på tillsammans. Då det öppnar i morgon så det är en bragd!
|
Laget är på plats. ( T o m uppdelat på två lag för att skilja på icke-JP och JP ).
Alla som ska vara med är redan med. Inget behöver ändras för någon. T o m en eventuell tidigt gjort föranmälan för V75 kommer automatiskt att flyttas över till V85.
Så ja, jag har öppnat, fyllt och förberett V85-laget.
Och vad är en rimlig väg för att öka intresse och omsättning? Möjligen en förändring som ger fler och högre topp-vinster? Därav svårare spelformen V85.