Citat:
Ursprungligen postat av Skog
Tack för att du utredde omsättningens påverkan av utdelningen. Kan vara bra om någon undrar över detta.
Min fråga rörde det faktum att du vid flera tillfälllen uttryckt att V85 införs pga att utdelningen på V75 är dålig. Trots att jag (och du?) vet hur diskussionerna fördes på hästsportens hus. Utdelningen var aldrig en anledning.
Tappet för V75 omsättningen i förhållande till övriga spelmarknaden var problemet. Min fråga var alltså, tror du V85 blir kvar vid minskad omsättning (eller samma som V75)?
Spelare som varit hästsporten trogen i 30 år ser redan nu att de höga vinsterna inte kan uppnås utan att gå med i "Gudruns lördagsspel" med 30 andra. Det är totalt ointressant.
|
För få riktiga högvinster är vad som huvudsakligen orsakat relativa tappet mot övriga spelmarknaden.
Om omsättningen efter ett år har sjunkit kan det mycket väl bli som du anar.
Vid ungefär motsvarande omsättning efter ett år tror jag att man forsätter att skruva på detaljerna. I mitt tycke finns det ett gäng saker som de inte prickat helt rätt.
Men jag tror att det blir en ökning på årsbasis och att inget av ovanstående alternativ blir verklighet.
För mig personligen kvittar det som sagt. Vid Jackpott vill jag ha lägsta möjliga omsättning och utan Jackpott spelar det som sagt i de flesta fall ingen roll alls.