Citat:
Ursprungligen postat av olle
Pratar enbart om lördagsupplevelsen framför någon skärm. När första avdelningen drar igång är man påläst och när ett lopp avgjorts väntar man bara på nästa . Enorm skillnad på onsdagsupplevelsen vid skärmen. På sommaren segt och för många timmar från första till sista loppet. Med V86 xpress där de åtta loppen körs mellan 20.30 till strax innan kl 22 perfekt .
Sen finns det andra saker som inte blivit så bra med lördags xpress, t ex att kuskarna inte kan vara på två banor, men pratade som sagt bara om skärmupplevelsen. V85 xpress från 17-18.30 typ perfekt tv upplevelse . Efterhandssändning vore att gå tillbaka 25 år i tiden.
|
Jag pratar också enbart om lördagsupplevelsen framför någon skärm.
Absolut är det enorm skillnad på onsdagsupplevelsen som jag i princip alltid avstår.
Jag menar inte att det ska finnas någon särskild efterhands-studio-sändning. Bara att de som tycker att det tar för lång tid kan titta igenom loppen och rätta sina spel hur snabbt som helst i efterhand. Om det är att se loppen i rask takt som är det viktiga får man helt enkelt avstå direkt-sändnings-aspekten. Varför det ska behöva vara direktsänt när man bara vill ha det snabbt överstökat har jag aldrig någonsin förstått.
För egen del är det absolut inte så att tiden mellan loppen enbart är att vänta på nästa lopp. Tvärtom så är det precis lagom för att följa upp hur man ligger till på sina olika system och planera kompletterande spel på de mindre streckspelen.
Helt onjutbart på onsdagar+fredagar.