Citat:
Ursprungligen postat av olle
Kompletterande spel hinner man lätt med på onsdagarna med nästan 10 min mellan loppen .
Många som har annat för sig på lördagarna så tror det skulle vara många fördelar med ett komprimerat V85 program på ca 1,5 timme . Då blir det ungefär tidsmässigt som en fotbollsmatch i stället för två. Nästan tre timmar där det körs lopp i 20-25 min blir rätt segt för många är känslan . Åtminstone om allt fokus ska läggas på travet . Räknar man sedan in någon timme minst för att följa sista minuten infon så handlar det om minst 4 lördagstimmar.
Naturligtvis ska det inte köras saxtrav på sommaren när alla de stora dagarna finns för alla banor.
|
Om du avser något enloppsspel här och där räcker 10 min finfint.
Men ibland tar det ett gäng minuter att för att ens resultatet ska hinna bli klart. För Xtra-Stress-tävlingsdagarna är det inte alltid klart ens innan nästa avdelning startar på Sax-banan.
Och om man är med på en knapp handfull system och ska saxa in ekipage som man kanske vill ha mer på....eller som inte man inte längre har kvar på den tidigare spelformen räcker tiden inte till när det är Xtra-Stress-trav....och det är inte ens nära.....
Den som inte har tid får kolla eftersänt.....
Jag har väntat in V75-nedstängningen i ett gäng år nu och knappt alls spelat på lördagar, onsdagar och fredagar. Eller när det är J eller Hd. Och det var ju själva f** om de växlar in Xtra-stress på lördagarna också.
För mig är det här ingen sommar-vinter-fråga. Det är en njutbarhetsfråga var jag än befinner mig. Och för den delen är ju publiksiffrorna på somrarna på väg neråt stadigt ändå. Så om man nu tar beslutet att det är bästa alternativet så ska man ju naturligtvis köra likadant även på somrarna.