Visa ett inlägg
Gammal 2025-10-26, 18:42   #108
olle

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61673
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Om du avser något enloppsspel här och där räcker 10 min finfint.

Men ibland tar det ett gäng minuter att för att ens resultatet ska hinna bli klart. För Xtra-Stress-tävlingsdagarna är det inte alltid klart ens innan nästa avdelning startar på Sax-banan.

Och om man är med på en knapp handfull system och ska saxa in ekipage som man kanske vill ha mer på....eller som inte man inte längre har kvar på den tidigare spelformen räcker tiden inte till när det är Xtra-Stress-trav....och det är inte ens nära.....

Den som inte har tid får kolla eftersänt.....

Jag har väntat in V75-nedstängningen i ett gäng år nu och knappt alls spelat på lördagar, onsdagar och fredagar. Eller när det är J eller Hd. Och det var ju själva f** om de växlar in Xtra-stress på lördagarna också.

För mig är det här ingen sommar-vinter-fråga. Det är en njutbarhetsfråga var jag än befinner mig. Och för den delen är ju publiksiffrorna på somrarna på väg neråt stadigt ändå. Så om man nu tar beslutet att det är bästa alternativet så ska man ju naturligtvis köra likadant även på somrarna.
Ja. Du och jag och andra travnördar har inga problem, snarare tvärtom, med att lägga halva lördagen på travet. Men tänker här främst på alla dom som har begränsat intresse och bara är intresserade av travet på lördagarna och det är väldigt många . Där skulle lördagsupplevelsen som det handlar om här blivit högre med ett betydligt mer komprimerat schema . Alla dessa tittare är enbart intresserade av sin V85 bong och då blir det segt för många med nästan tre timmar från första till sista loppet . Väljer dessa andra spel så vet dom nästan direkt om dom vunnit något eller inte .
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat