Hm blir lite frustrerad när det snackas hit och dit hur vi spelare ska få bästa möjliga valmöjligheter att följa våra mer eller mindre lyckade travspel. Visst jag har väl oxå hamnat i travfåtöljen istället för att besöka banorna inom någon timmes avstånd.
Betydligt viktigare är i min värld hur ska vi försöka bromsa Travbanornas avfolkning ? Vi är på väg mot USA ödsliga travbanor med stormsteg.
1) När totoluckorna stängdes och allt spel ska gå över nätet försvann en gammal god tradition att gå till luckan och spela samt ev hämta ut vinst. Nu är det ett jäkla tryckande på telefoner och ett fåtal tystlåtna robotar står och tiger för att inte störa data kommunikationen. Förr var det tjo, tjim och surrande bland publiken. Många gamla goda travkompisar, även anhöriga och förstagångs besökare fattar inte att det är stängt på banornas direktspel. Va ska jag behöva logga in på ATG och skaffa konto ? Skojar du.
2) Max 10 lopp per tävlingstillfälle och pressa ner tiden mellan loppen till 20 min. Det går om man tar lite hänsyn till storloppens seger ceremoni och förlänger tiden just då.
3) Prisvärda materbjudande typ Åby. Buffé för 99 spänn. Fölet är en grym föregångare för övriga travbanor.
Mera förslag