Jag kör vidare på mitt koncept att börja med en rak DD som jag sedan även spikar på V85. I DD 1 provar jag med
11 Graces Bird som Jörgen har beskrivit som den bästa han har i stallet. Claes Sjöström är ju en Jepson Light, som jag ser det, och kan säkert göra något kreativt från spår 11.
I DD 2 fastnade jag direkt för
4 Jikken som jag alltid har haft ett gott öga till. Daniel kör själv denna gång och tänk på att han faktiskt har högre segerprocent som kusk än vad Kihlström har. Visserligen håller väl Redén på att packa ihop stallet för säsongen nu men det här tror jag han kan vinna.
Det var avslutningen det! Sex lopp kvar att lösa:
Avd 1
2 Orel Boko blir mitt förstastreck. Fick sparat sina krafter på Bjerke vilket kan komma till pass nu.
10 Fangio är ett hett bud men innerspår på tillägg kan ställa till det. Måste dock vara med på lappen ifall det skulle lösa sig.
5 Lumbermans Malte är intressant. Katja Melkko har ju flyttat sin verksamhet till Romme nu så det är hemmaplan. Tog rekord senast från bakspår. Kan Jorma få iväg den från det kluriga spåret så tror jag på mycket högre chans än 2%.
7 Setting Sun var mitt drag förra veckan och nu försöker han igen. Startsnabb och Stefan Persson har ju vunnit med den förr. Fyra hästar får räcka. Favoriten ratar jag, så den kan ni nog spika
Avd 2
Här spikar jag
4 Ike Zet även om det känns skakigt. Jag har inte råd med fler, eftersom en princip jag har på V85 är att jag ska spendera en mindre summa pengar än vad jag gjorde på V75.
Avd 3
Det sunda låset är
4 Guli Hektor och
5 Åsvinn S.K. Så de två tar jag. Den modige tar alla. Alla övriga tokrusar ju utdelningen.
Avd 4
1 Always a Pleasure är en gammal följehäst som det skulle smärta mig att åka ut på. Men den är snabb ut så en spetsoslut kanske är möjlig. Femman i kort auto är jag svag för så
5 Hugo Boss Shadow får åka med.
Avd 5
15 ston som springer ikapp i en trappa. Underbart lopp. Här tar jag faktiskt
ALLIHOPA HÄSTARNA.
Avd 6
5 S.G. Dracarys är chanslös enligt både tränare och spelare men jag kan inte lämna en femma på auto kort utanför mitt system. Så jag får bita i mitt sura principäpple och betala för den.
6 Global Etalon tror jag mer på fastän den kan få en jobbig resa från sjättespår. Mitt förstastreck hamnar på
8 Castor the Star som är bästa hästen och nu får barfota och Claes Sjöström. Swisch!
Avd 7
Som sagt spikar jag 2%-aren
11 Graces Bird.
Avd 8
Det här ska väl
4 Jikken vinna?
Förra veckan hade jag fem rätt, så jag hoppas trenden håller i sig