Egentligen är jag inte så förtjust i "ponnytrav" som jag kallar det när det bara är 3- och 4-åringar i alla lopp. Det ser ut att vara risk för låg utdelning så jag spelar för under 50-lappen denna dag bara för att vara med.
Jag börjar med en DD som får bli spikar på mitt system.
10 Bullet the BlueSky är nog vässad inför detta. Så den får det bli nu när Jason Express är struken.
I DD 2 får det bli halvskrällen 2 Olle Sting. Sjöström är på hugget och det verkar hästen oxå vara.
Sex lopp kvar:
Avd 1
3 Dream Mine ska väl vinna detta med en gäspning, han orkar ju inte ens ta av skorna. Men gäspar han lite för mycket kan formtoppade 6 Limoncello Boko bli farlig. Den rensar bra i det här loppet.
Avd 2
5 Perfect Chest har fått perfect spår och jag antar att Örjan laddar för ledningen. Givet förstastreck. Jag vill ha med skrällen 6 The Volcano. Walmann brukar ofta lura någon i de här årgångsloppen och här blir det första barfota någonsin.
Avd 3
Det här får bli dagens potensiella skrällopp så här tar jag allihopa hästarna.
Avd 4
Chansspik på 12 La Yuca trots spåret.
Avd 5
Två troliga är 1 Knoxville och 10 Omega River. En härlig duell mellan Djuse och Wäjersten? Men jag tar även med två roliga, 6 Pele Boko har alldeles för låga procent och 7 Ruffel har jag span på. Kolla in spurten i näst senaste loppet från spår 11. Björn Goop upp är intressant.
Avd 6
Här hade jag tänkt ha ett tvåhästars-lås men Moder Teresa blev struken och
då väljer jag att spika 1 Xanthis Kylie. Har varit på plats från spår 12, 9 och 11 och det blir intressant att se vad den gode Sjöström kan göra från innerspåret.
Sen avslutar jag systemet med DD:n 1-10. Jag spelar med 50% radpris så jag kommer under 50-lappen. Mer vill jag inte lägga på denna omgång.
Lycka till! om ni spelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|