Visa ett inlägg
Gammal 2025-11-13, 19:18   #10
bosseguldheden

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Idéerna börjar "stelna" till veckans system. Men inget är skrivet i sten än så länge:

Avd 1
R Nils Skoglund upp på 1 Global Got it All är intressant. Han blir bara vassare och vassare som kusk och han är aldrig rädd för andra kuskar, vad dom än må heta. Tänker nog inte släppa förbi någon frivilligt. 2 Gourmet d´Arc är i toppslag. Har absolut segerchans. 4 Bonsse Garde är en tveksam favorit men Jepson på en Wallinhäst ska man nog inte dissa. Mitt förstastreck satte jag för 6 Kobra Brick. Jag tror det är den tuffaste hästen men det kan bli jobbigt från spår 6. Med lite tur på vägen kan det nog ändå gå vägen. Salmela spikar sin häst i 5 tippar V75.

Avd 2
3 Perfect Chest är 50%-are just nu. Mycket riktigt vinner den varannan gång. Senast vann den, så vad blir det då nu? Jag vill nog krydda lite med t ex 5 Knoxville som varit duktig i år. Men senast fick den stryk av 4 Valla d´Gaagaa så den åker oxå med. Bergh är i zonen!!! Jag tar även med skrällen 9 Olle Sting med formtoppade Claes Sjöström. Kan spurta ner dom ifall det blir lite kubbning mellan de där framme.

Avd 3
har jag utsett till veckans potentiella skrällopp så där tar jag ALLIHOPA HÄSTARNA och hoppas på en smällkaramell.

Avd 4
4 La Yuca har jag spikat förgäves de senaste gångerna. Den ska med igen, jag tycker det är bästa hästen. Men den här gången tar jag med 3 S.G. Empress då den har spår innanför. Ettrige Skoglund släpper nog inte frivilligt utan ger storfavoriten en match. Walmann brukar alltid småskrälla i något årgångslopp.

Avd 5
Ett tvåhästarslopp enligt de flesta, så även mig. Men för mig är 2 Bullet the BlueSky första hästen. Jag dubblar dock med med drömhästen 3 Dream Mine. Dagens mest spännande duell!

Avd 6
Här sticker jag ut hakan och struntar i storfavoriten. Johan från bakspår, naah! Jag chansar på två skrällar; 4 FriendofthePhantom kommer nog att satsa rejält och hålla uppe tempot. 7 Cashman J.R. får oxå vara med på min lapp. Barfota igen och Örjan upp!

Avd 7
Ja, då har jag bara kvar mina sorgliga spikar som jag valt ut tidigt i veckan i DD-loppen. Här tar jag 5 P.G. Persson. Förra veckan gjorde jag ett avsteg från min princip att alltid ta häst 5 på kort auto (Zaxton) vilket kostade mig några tusenlappar. Det ska jag inte göra igen.

Avd 8
Spik på 4 Readly Winner. 24% måste vara ett feltryck? Winner väl detta?
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat