Ämne: V85
Visa ett inlägg
Gammal 2025-11-23, 14:11   #144
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Du verkar få lite som du vill och lite som jag förutspådde.

Omsättningen är låg, formodligen lägre än ATG kalkylerat med. Även vid jackpott som du hoppats på.

Jag fick rätt i att femrättsutdelningen kommer hamna under gränsen betydligt oftare än "man" kan tro. Att omsättningen skulle bli lägre än kalkylerat trodde jag skulle ta längre tid än ett par omgångar.

Jag står fast vid att V75 gör comeback med modifieringar inom några månader:

*Ändrade vinstfördelningar för 7,6, och 5 rätt. Samt vid JP på 5 rätt flytta hälften? av pengarna till 7 rätt och stjäl resten till JP-fondering.
*Skrota dessa konstiga regler för filspel åtminståne spel från Sverige, låt spelare tippa på de rader de tror på och vill.
*Varför skall det behövas ett AB för att få tillgång till startlistor digitalt (Hjälp på traven mfl)?

Små förändringar som skulle kunna lyfta spelet. Ser vi V75 i Januari 2026 - förmodligen.
Än har du inte fått rätt i någonting alls.

5 ordinarie omgångar är inte i närheten av att räcka till för att kunna läsa av frekvensen för låg-utd-JP. Över tid landar det rimligen på ca 1 av 7 för de ordinarie omgångarna.

Omsättningen för Jackpott-omgångarna är i stora drag väldigt lik vad den varit för V75 de senaste åren med motsvarande mängd extra-pengar. Dock skulle jag personligen uppskatta om den sjönk ordentligt så att JP-effekten av extrapengarna förstärks istället för att spädas ut. Högre oms=utspädning av extrapengarna vilket är dåligt för de som spelat.

1* ) Här kommer du att få rätt i att nuvarande fördelning och omfördelningsregler inte kommer att bestå. Det som jag tror kommer att förändras allra först är hanteringen av "extra"-omgångarna.

2* ) Här är chansen/risken att du kommer att få rätt inom de närmaste 10-15 åren i princip noll. Ev lite lägre. Ingen skulle bli gladare än jag om frågan skulle få sin slutgiltiga lösning. Jag har kämpat för det här sedan reglerna infördes. Men prestigen inom ämnet är oändigt stor inom ATG.

3* ) Jag är inte helt säker på att det verkligen behövs AB. Däremot minst "Egen firma". HjälpPåTraven är ju numera Open Source och det finns "tillräckligt bra" icke supportade sätt att samla ihop det mesta av den spelinfo som behövs. Avtrycket på den icke supportade lösningen kommer att hållas ner till en minimal nivå.

Vad gäller ATGs "Next_AIS" ( Atg Information System ) så innebär den väsentligt annorlunda teknik som kräver en del utveckling. Är inte alls säker på att HPT-Johan orkar ta tag i den biten ens om han får "Egen firma"-tillgång.

Jag hoppas att svaren rätar ut några undringar/funderingar.