Ämne: V85
Visa ett inlägg
Gammal 2025-11-23, 17:35   #145
Skog

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 40
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Än har du inte fått rätt i någonting alls.

5 ordinarie omgångar är inte i närheten av att räcka till för att kunna läsa av frekvensen för låg-utd-JP. Över tid landar det rimligen på ca 1 av 7 för de ordinarie omgångarna.

Omsättningen för Jackpott-omgångarna är i stora drag väldigt lik vad den varit för V75 de senaste åren med motsvarande mängd extra-pengar. Dock skulle jag personligen uppskatta om den sjönk ordentligt så att JP-effekten av extrapengarna förstärks istället för att spädas ut. Högre oms=utspädning av extrapengarna vilket är dåligt för de som spelat.

1* ) Här kommer du att få rätt i att nuvarande fördelning och omfördelningsregler inte kommer att bestå. Det som jag tror kommer att förändras allra först är hanteringen av "extra"-omgångarna.

2* ) Här är chansen/risken att du kommer att få rätt inom de närmaste 10-15 åren i princip noll. Ev lite lägre. Ingen skulle bli gladare än jag om frågan skulle få sin slutgiltiga lösning. Jag har kämpat för det här sedan reglerna infördes. Men prestigen inom ämnet är oändigt stor inom ATG.

3* ) Jag är inte helt säker på att det verkligen behövs AB. Däremot minst "Egen firma". HjälpPåTraven är ju numera Open Source och det finns "tillräckligt bra" icke supportade sätt att samla ihop det mesta av den spelinfo som behövs. Avtrycket på den icke supportade lösningen kommer att hållas ner till en minimal nivå.

Vad gäller ATGs "Next_AIS" ( Atg Information System ) så innebär den väsentligt annorlunda teknik som kräver en del utveckling. Är inte alls säker på att HPT-Johan orkar ta tag i den biten ens om han får "Egen firma"-tillgång.

Jag hoppas att svaren rätar ut några undringar/funderingar.
Haha Strappa vilken spindoctor du är, imponerande!

Istället för att säga "Du har rätt, jag har fel - hittills men det är för tidigt att säga någonting ännu" går du loss med fetstilen "Än har du inte fått rätt i någonting alls.". Jaja du ljuger ju inte så länge du garderar dig med ordet Än....

Fair enough jag ska inte bråka med dig vi kan väl vara överens om att utdelningstrenden efter 6 omgångar inte pekar i den riktning du spår med 0:- på fem rätt var 7:e gång. Det är ok även Saida hade fel vid något tillfälle:

25/10 12:-
1/11 38:-
2/11 0:- från 6 rätt
8/11 11:-
15/11 0:- från 6 rätt
22/11 0:-

Nu hör det till spindoctors att flytta fokus när man riskerar att förlora en argumentation. Jag tänker mig att du vill hävda att "extraomgången" inta skall räknas även om det är V85 av någon anledning. I så fall tycker jag att vi bara skall titta på de datum det var uppehåll i Reykavik, 15/11 och 22/11. Det snöade lätt 25/10, 10/11 samt 8/11.

*1 igen, Varför ska fördelningen ändras om V85 är perfekt. Få 0 kronorsutdelningar och högvinster i övrigt... eller hur det nu är.

2* Ett företag som drivs i botten pga av prestige styrs inte av vetiiga människor. Fortätter raset behöver vi inte bry oss om hästsport 10-15 år.

3* Ok det var ett ogrundat rykte som sa att det behövde vara ett AB. Men varför hålla på det så in i .... Släpp informationen fri, den används för att ÖKA omsättningen på spelet!

Vad är det för förändring som gör att Johan mf l helt plötsligt saknar kunskap? Tid och intresse är en annan sak men det har man oftast mindre av när man driver företag jämfört med ett hobbyprojekt.

Senast redigerad av Skog den 2025-11-23 klockan 17:45.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat