Visa ett inlägg
Gammal 2025-11-24, 04:08   #2
KalleKlut

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18030
Standard

Sista 85an innan det bedrövliga barfotaförbudet träder i kraft! Överlag en ganska enkel omgång på Solvallas berömda "lunk oval.. 6/10 klutar får omgången av mig. Och bara 6 lopp att lösa för egen del då jag inleder med dubbelslag på 2.

Avd 1. 2 Adriatica blir nog storfavorit! Det ska hon vara.. Hoppas att 9 Great Skills drar på sig en massa streck. Det här vinner hon inte från bakspår! Ser gärna lite streck på Gocciadoro också.

Avd 2. Förmodligen en till storfavorit (2 Tactic Lane) som brakar till ledningen och vinner med 5 längder.. Imponerade stort senast mot liknande motstånd! Wallin har haft ett fantastiskt fint år med närmare 25m insprunget. Normalt säker i volt, bara galopp emot!

Avd 3. Spårtrappa och här börjar svårighetsgraden öka lite.. Hoppas att 12 Ready Creation blir mycket spelad! Min vinnare heter 4 WilliamSon B.B! Öppnar något över medel och kanske kan trycka sig till ledningen. Två (förhoppningsvis) rejäla skrällar att ta i beaktning är 1 Mr Boenasera som öppnar helt ok och får ett rejält lyft i sulkyn. Men framförallt 7 Kattbo Hunter som gjorde det jävligt bra senast i ett mycket stökigt lopp där bak. Vältränad och formen på topp!?

Avd 4. 5 No Moore Z.A.R tror jag plockar åt sig ledningen och blir hästen att slå. Såg dock något trött ut när mållinjen närmade sig senast. Bergh har en fin treåring i 3 Idle Seabrook som förmodligen blir favorit. Väldigt öppet bakom dessa två.. En/två eller i stort sett alla!

Avd 5. Max tre ekipage gör upp om detta! "Gött" att 10 Francesco Zet fick bakspår! Blir förhoppningsvis jättefavorit ändå! 2 Ture L.A kan rinna undan från ledningen med lite flyt.. Om inte Gocciadoro sätter fart på tillställningen med 7 Clarissa som varit sanslöst bra i sina två senaste lopp. Får hon inte en för tuff inledning och går neråt 10,7 så kan det bli jävligt tufft för Örjan! 7,10 (2)

Avd 6. 12st Treåringar mot 3st fyraåringar.. Det borde ju vara en enorm fördel att starta i den främre volten! Men 14 Izod Zet är ju en undantagshäst! Dock många att runda och det kan häxa rejält.. Frågan är hur finnarna 6 Make Cash och 7 Shackhills Gambler står sig? Det råder väl spetsgaranti för Örjan bakom 1 Jay Jay Zet (som väl blir ganska stor favorit) men han har ju inte direkt imponerat på upploppet tidigare.Det luktar gardering lång väg här tycker jag! 1,2,3,5,6,8,11,14,15 i stort sett utan inbördes ranking för att vara "säker"

Avd 7. Ingen dunderklass på dagens silverdivision direkt.. Rövspår igen för 8 Jalapeno K som lär få göra jobbet. Har ju dock imponerat ordentligt på slutet! 2 Fashion Monger sopade hem en bronsfinal senast men går tillbaka till skor runt om. 4 Zaxton hade all tur i världen senast från 3e invändigt över kort när Sesam öppnade sig tack vare en galopperande Tamacti Jun. Jätteskrällen är 1 One Cristal med två lopp i kroppen. Dock struken senast inför en tilltänkt start i Gävle. Lurigt!

Avd 8. En otroligt jämn och fin bronsdivision avslutar dagen! Med bättre spår för 7 Fawaz Mil så hade det varit spikmaterial.. Kommer 6 Fantom Jet till ledningen så kan det bli tufft för övriga!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wedgie (+10), Weju (+20)
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat