Torsdagsgrunden:
Avd 1
Jag vet att det är ett systemfel att ta med bägge favoriterna men det känns så väldigt hugget som stucket om man ska välja en av dem, så det vettiga är väl att "helgardera" med båda. Men jag spikar trots allt
2 Adriatica på spåret. Men jag förstår oxå att många kanske hellre väljer Wäjerstens häst som kanske är hårdast. På lördag får vi se om min chansning gick hem
Avd 2
2 Tactic Lane är en 50%-are enligt spelarna och jag tar med den men det är ingen spik för mig.
1 Guided Tour måste med. Har en fräsigare rad än favoriten och förstärks med Örjan. Detta är ett långlopp och starka hästar därbak måste beaktas. Så
10 Lucky Silver får plats på min lapp och även
11 Elin Avant som jag har jagat ett tag.
Avd 3
11 Barkley har det tjatats om en tid och visst är det så att den snart borde skrälla, fast det ser knappast ut som att den blir en skräll längre. Offensiv kusk denna gång! Jag vill även ha med
4 VilliamSon B.B. som är i gott slag och blir proffskörd denna gång.
Avd 4
I lägsta klassen får
3 Ditte Gel framspår denna gång plus
MED i sulkyn. Intressant till singelprocent!
4 Idle Seabrook går bra nu och denna gång blir det skoryck. Mitt förstastreck!
9 Fantastic Hall är i ruggigt slag och Claes Sjöström gillar jag från jobbigt läge. Tre hästar får räcka här.
Avd 5
Typiskt mig att dissa en 70%-are men jag nöjer mig med
2 Ture L.A. och
7 Clarissa. En skodd Francesco från bakspår chansar jag bort. Men min dumstrut är framställd här bredvid datorn
Avd 6
Här kör jag en Redénstrategi och plockar med
1 Jay Jay Zet,
2 Ivanisevic och
14 Izod Zet. Nån av Jepson, Skoglund och Kihlström vinner nog detta.
Avd 7
Så var det dagens dubbel (som jag i vanlig ordning tog ut redan i måndags).
2 Fashion Monger spikar jag trots skorna. Tror den är bäst ändå.
Avd 8
7 Fawas Mil var min måndagsspik. Men sen upptäckte jag att det var 1640m auto och då åker tvångsmässigt 5:an med.
5 Mr Spain hade jag inte tänkt mig från början men just nu ser jag att den är favoritspelad på vinnarspelet. Så vem vet...
En grundsoppa... sen kanske jag kryddar på lite framåt lördan...