Fredags Funderingar
Frågan vilka favoriter som skall stekas eller åtminstone brynas lite lätt och garderas i morgondagens favorit späckade Åby Meny ?
1)1 Rossi Rubino. Orutinerad 3 åring mot tuffa konkurrenter och 2640 / Volt. Jag citerar Åby Nestorn Sören Englund. ” 3 åringar mot äldre vinner inte på Rikstoton ”. Bör nog garderas.
Berglund är inne på att spika 6 Cabin Pressure och visst är han lika bra som Rossi med bättre spår men lika förbannat en orutinerad 3 åring som debuterar på distansen. Nej jag tror vi har vinnaren på 20volten.
11-12-14-15 känns tryggt.
14 Strawberry Googoo 5%. Stänkare och chansspik.
2) 2 Fangio gillar jag skarpt men skor på och klurigt läge. Ingen snabbstartare. Hamnar nog i stekpannan. 7 Koogoo Gaagaa 4% . Stänkare.
3) 1 Figlia Di Ciclone har hoppat i hälften av sina 22 starter. Hamnar definitivt i stekpannan. Det känns som ett garderingslopp. 11 Gunvald 5%. Stänkare.
4) 3 Stens Rubin. Ok 71% är inte kul men jag tror han vinner.
5) 5 Nilla Lane brukar vinna från spår 4. Glömde nämna att 2140 är väl lite minus men slipper Johan toktryck kan det gå vägen. Bakom är det vidöppet.
6) 5 Betting Pacer är en hedersmärr. Går oftast med skor och känns änna distansgynnad.
1 Bocha har inte startat på 4-5 månader. Kan bli het om han laddas efter paus ? Tvåhästars lås ? Bakom känns det som ett gäng matlappsjägare.
7) 12 Steady Express. Första förlusten efter 8 raka vinster kryper väl allt närmare men det är svårt att gå emot denna grymma tävlingshäst trots läget och 67%. Bra för klassen är bara förnamnet.
8) 6 Official Sox. Fram med stekpannan. 5 Pure Desire 5% får stänkarvarningen men här kan väl nästan alla vinna ?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: basiak (+10)
Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-12-05 klockan 19:21.
Anledning: Nilla Lane och V85 1 surr
|