Citat:
Ursprungligen postat av BosseEk
Då förmodar vi att programmet fungerar att start. Tack för återkoppling Reflex.
Jag vet inte om Tornado vill använda programet "på förhand eller efterhand" han får välja det själv tänker jag. Så här skrev han sin fråga :
Nej ai är verkligen kass. Därför undrade om ngn har koden den behöver för att kunna räkna "rätt" på de rader jag via BT lämnar in. Bara en fråga rakt ut..
Kanske kan du tolka den bättre än jag? Annars kanske han svarar dig här.
Siffrorna som står i "Att dela ut på 8,7,6 och 5" kommer från ATG och är aktuella vid hämtmningstilfället. Hämtar du siffrorna nu är det så klart andra siffror som gäller imorgon vid spelstopp. Efter spelstopp brukar siffrorna inte ändras så mycket.
Det går sjävklart bra att själv ändra siffrorna i "Att dela ut på 8 rätt" (och 7,6, 5 rätt) om man vill simulera andra värden.
|
Nu ser jag att han skrivit att han lämnar in rader via BT. Då har han de där siffrorna redan i programmet så länge han har BT Premium.
Märkligt att han behövde annan uträkning då.
Vad gäller ditt program så bör man akta sig för att använda det på förhand i JP-omgångar. Extra-pengarna överskattas grovt då det är en konstant och omsättningen fylls på eftersom.
Edit: Det verkjar som att tornado vill göra ett slags spelvärdesanalys. Det är inte samma sak som "förväntad utdelning" på olika utfall. Jag gissar att han vill göra något helt annat.
Har testat ditt program lite nu och det fungerar fint på förhand för V85+V86 så länge det inte är Jackpott. Om det är jackpott kommer allarätts-uträkningarna att visa alldeles för hög utdelning fram till spelstopp när den slutliga omsättningen är känd.
Tänk 25M extra när omsättningen är 10M vs 25M extra när omsättningen är 105M. Det kommer att ge helt olika siffror. Vägen till "rätt" siffror går genom att välja en simulerad förmodad slutlig omsättning.