Ämne: V85
Visa ett inlägg
Gammal 2025-12-06, 13:50   #185
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1775
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Som vanligt får jag inte ihop det ni skriver. Först verkar ni tycka att det är dåligt om programmet hittar på eller uppskattar potten när det jackpott eftersom det kan bli fel när ett program gör det. Bättra att spelaren själv fyller i dessa siffor.

Bosse:"Men som sagt tycker man inte att de siffror som ATG uppger för 8-rättspotten stämmer mtp Jackpottpengar går det bra att fylla i sina egna siffror så räknar programmet ut uppskattade utdelningar från dessa. Det känns bättre än att programmet uppskattar eventuell omsättning med tillhörande eventuell pott som leder till eventuell utdelning vilken i sin tur bygger på uppskattat antal rader med 8 rätt. Många felkällor kan det bli."

Strappa :"Jag menar ABSOLUT INTE att programmet ska göra uppskattningen av slutlig omsättning. Den måste användaren välja på ena eller andra sättet."

För att sen säga att det bästa med baratrav är att det hittar på eller uppskattar allarättspotten vid jackpott. Strappa: "Som exempel räknar Jokersystemet, Speltjänst och övriga på "nu-data", medan BT från baratrav.se låter användaren välja simulerad omsättning eller simulerad allarättspott. Då antar man att V85% "stämmer" tillsammans med dessa uppskattade siffror för pottstorlekar och antal inlämnade rader."

Kör ni en helgardering/alla hästar i denna fråga?

Nåja, det spelar mindre roll V85 omsättningen är i fallande. Bara Bagdad-Bob's kusin "Bagdad-Hans Lord" vädrar en annan uppfattning. "Jämfört med V75 vid samma period förra året ser vi en ökning av omsättningen eller i alla fall ett bromsat fall".

Undrar vad motsvarande satsning på V75 hade gett för resultat. Håll ut snart blir det Nypremiär för V75, bara hoppas att amatörtränare och övriga inom hästsporten överlever till dess.
Det är kasst att använda "nuvarande omsättning" innan spelstopp i JP-omgångar. Extrapengarna får en överdrivet hög vikt i utdelningsberäkningen. Man vet att det är fel. Mycket fel.

Då behöver man använda en uppskattad slutlig omsättning för att extrapengarna ska få en någorlunda korrekt vikt i ens utdelningsberäkningar. Det gör man genom att använda ATGs förväntade allarättspott eller en förväntad slutlig omsättning. Båda alternativen är var sin sida av samma mynt. Det blir betydligt mer rätt. Tillräckligt rätt.

I baratrav använder man den ena eller andra. Det finns även en funktion för "projicerad omsättning", men den rekommenderar jag inte av samma anledningar som andra har haft invändningar mot

I efterhand, när man ska jämföra utdelningen med förväntade siffror använder man naturligtvis ATGs slutliga data.

Hoppas det blev lite tydligare. ( Och jag borde såklart tagit programm-diskussionen med Bosse i DM så att andra inte behöver missförstå. )