Ämne: V85
Visa ett inlägg
Gammal 2025-12-14, 00:53   #223
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1775
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Ok nu är det nog dags för mig att sova. Du menar att Joker och BT visade större fel än Bosses program men dessa siffror var ändå bättre?

Vad får du för utdelning på 8,7,6 och 5 rätt med Joker och BT? Det kanske är lättare för mig att förstå om lägger upp dom.
Jokersystemet betalar jag inte för. Så där kan jag inte hjälpa till. Men tidigare har jag sett att det bara skiljer enstaka kronor när man använder den slutliga omsättningen.

Misstag av mig. Slutliga sifforna är såklart samma för Bosse+Jokern+BT. Det är ju SAMMA formler för alla 3.

Istället för att dubbelkolla så tog jag från minnet och det var absolut inte rätt för 5 rätt. Där var felet lågt!

Borde ha stoppat mig själv och dubbelkollat eftersom jag precis innan påstod att felmarginalen vanligtvis är lägst för lägsta vinstgruppen och ökar när nominella antalet vinstrader i en vinstgrupp minskar.

Ber ödmjukt om ursäkt att jag rörde till det som ändå är "hårda fakta" helt i onödan.

Eventuella skillnader i uppskattningarna skiljer sig bara åt för alla rätt....och bara på siffror tagna INNAN spelstopp. Efter spelstopp visar alla samma....och så "rätt det kan bli". ( Utan att vara en exakt vetenskap.