Citat:
Ursprungligen postat av BosseEk
Lugn i stormarna här nu, Skog och Strappa!
1. Det är möjligt, troligt, på gränsen till sannolikt, whatever att mitt "program" fullständigt spårar ur dessa omgångar. -Använd någonting annat om det inte går att lita på programmet. Ni behöver liksom inte jämföra alla förekommande program.
2. Programmet beräknar utdelningar baserat på hur mycket pengar som ligger i de olika potterna. Dessa data hämtas från ATG och kallas av ATG för "payouts" {8,7,6,5}. Innan spelstopp är spelet "bettable" hos ATG för att ändras till "results" när spelet är avgjort. Då ändras och fastställs också siffrorna i payouts.
I dessa "payouts" tycks ATG ta "hänsyn" till eventuell jackpott. Siffrorna stämmer sällan helt överens med det slutliga resultatet (verklig omsättning-spelavdrag/pottfördelning). "bettable" vs "results". Det är mycket möjligt att BaraTrav gör bättre uppskattningar än ATG och att siffrorna därför stämmer bättre med BT.
Lugna ner er lita granna, det är liksom inte vetenskap att räkna ut detta. Vanlig hederlig högstadiematematik (allmän kurs) räcker men ni höjer det till någonting det inte är. Förvänta er inte ett extra insatt Nobelpris i ämnet.
Gör ni marknadsundersökningar innan ni handlar mjölk också?
-Bosse
|
Jag är beredd att begrava stridsyxor och gå sova. Blir bara lite fundersam när jag noterade att ditt program räknade för högt innan spelstopp och för lågt efter. Men det har du ju givit en förklaring till.
Strappa hade väl eventuellt några föklaringar men trots att jag frågade upprepade tillfällen vad de bättre programmen kom fram till för siffror fick jag svar på frågor ingen hade ställt. Klart jag blir gramse. Det kanske inte är strappas fel, eventuellt går det inte att få fram beräknad utdelning i efterhand med BT?