Citat:
Ursprungligen postat av Skog
Jag är beredd att begrava stridsyxor och gå sova. Blir bara lite fundersam när jag noterade att ditt program räknade för högt innan spelstopp och för lågt efter. Men det har du ju givit en förklaring till.
Strappa hade väl eventuellt några föklaringar men trots att jag frågade upprepade tillfällen vad de bättre programmen kom fram till för siffror fick jag svar på frågor ingen hade ställt. Klart jag blir gramse. Det kanske inte är strappas fel, eventuellt går det inte att få fram beräknad utdelning i efterhand med BT?
|
Går det att missförstå att efterhandssiffrorna är identiska? Hint: Det går varken att "vinna" eller göra mig upprörd genom medvetna missförstånd. Jag har inga andra efterhandssiffror att redovisa helt enkelt. Eftersom formlerna och siffrorna är de samma blir det samma siffror. Om jag givit sken att det skulle vara annorlunda så ber jag om ursäkt för det med. 5r-misstaget har jag redan bett om ursäkt för. Är detta ett ok svar på dina upprepade frågor?
Förtydligande:
Det är förhandssiffran för förväntad allarättsutdelning som blir annorlunda. Inget annat. I ditt fall nämnde du att du tog speldata 15:47 och det gör att allarättsutdelningen överskattas. Om du hade "lurat" programmet med att välja 45M för allarättspotten och även handräknat fram omsättning+sidovinstpottstorlekar så hade Bosses program ( och BaraTrav ) inte alls överskattad allarättsutdelningen lika mycket. Eftersom det alltid är fel åt det hållet blir felet mindre när man hjälper till och uppskattar den slutliga omsättningen. Felet för allarättsuppskattningen blir alltid större när man använder nu-värdet innan spelstopp i JP-omgångar.
God natt mina vänner.