V85 idag lockar allt färre småspelare då 5 rätt ger smulor. Duktiga spelare och de med stora plånböcker blir missnöjda när det inte blir stora utdelningar på 7 och 8 rätt.
Vad skulle hända om man sänkte priset till 25 öre/rad och tog bort 5 och 6-rätts potten så att det bara blev utdelning på 7 och 8 rätt?
Hur skulle det påverka utdelningar?
Vilka skulle lockas?
Tänker att det borde ha större potential än TOP7, där det känns lite mera lotteri.
Att spela för 30% av potten, som lät så bra i mina öron från början, nu lägger jag hellre samma pengar på V86 och slås om hela potten, än att få en massa 5:or som ger smulor och sedan dessutom bara få 30% av det.
Men skulle inte utdelning på endast 7 och 8 rätt locka de som idag bara spelar om det är jackpott?
V5 som del av V85,skulle väl ändå fortsätta locka småspelare för lördagsupplevelsen?
och så kanske man kunde minska radikal antal rader man kan spela för att hindra datorspelarna att ta potten?
Sen har jag läst att man vill att andelssäljarna själva köper en andel, vilket ju skulle minska omsättningen rejäl för ATG och därmed påverka storleken på potten. Men visst vill man få bort de oseriösa. Varför inte kräva att t.ex. under 3 månader måste andelssäljarna haft lägst 6 rätt i säg 40% av de inlämnade spelen? Och uppnår de inte det stängs deras konto av i lika många månader? Något åt det hållet i alla fall. Skulle inte det få bort oseriösa som bara säljer så dyra system de kan för att tjäna mera?
Bara en tanke som slog mig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av shasha den idag klockan 10:58.
|