Ämne: V85
Visa ett inlägg
Gammal idag, 11:28   #238
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
V85 idag lockar allt färre småspelare då 5 rätt ger smulor. Duktiga spelare och de med stora plånböcker blir missnöjda när det inte blir stora utdelningar på 7 och 8 rätt.

Vad skulle hända om man sänkte priset till 25 öre/rad och tog bort 5 och 6-rätts potten så att det bara blev utdelning på 7 och 8 rätt?

Hur skulle det påverka utdelningar?
Vilka skulle lockas?

Tänker att det borde ha större potential än TOP7, där det känns lite mera lotteri.

Att spela för 30% av potten, som lät så bra i mina öron från början, nu lägger jag hellre samma pengar på V86 och slås om hela potten, än att få en massa 5:or som ger smulor och sedan dessutom bara få 30% av det.

Men skulle inte utdelning på endast 7 och 8 rätt locka de som idag bara spelar om det är jackpott?

V5 som del av V85,skulle väl ändå fortsätta locka småspelare för lördagsupplevelsen?

och så kanske man kunde minska radikal antal rader man kan spela för att hindra datorspelarna att ta potten?

Sen har jag läst att man vill att andelssäljarna själva köper en andel, vilket ju skulle minska omsättningen rejäl för ATG och därmed påverka storleken på potten. Men visst vill man få bort de oseriösa. Varför inte kräva att t.ex. under 3 månader måste andelssäljarna haft lägst 6 rätt i säg 40% av de inlämnade spelen? Och uppnår de inte det stängs deras konto av i lika många månader? Något åt det hållet i alla fall. Skulle inte det få bort oseriösa som bara säljer så dyra system de kan för att tjäna mera?

Bara en tanke som slog mig.
När det gäller 1- och 2-pottspel jämfört med spelformer med 3 eller fler potter visar det sig att kollektivet spelar mindre när det bara handlar om 1 eller 2 potter.

Varför? Mycket, mycket svårt att förklara.

Personligen skulle jag föredra ett lördagsspel med 1 eller 2 potter, men det gör inte de flesta. Spelarkollektivet som helhet ger inte ATG mycket till val på den här punkten.

När det gäller 30%-valet handlar det mest om hur du tänker kring andelsspel i allmänhet. Om du ALDRIG skulle kunna tänka dig att ha 30% andel i ett full-prissystem tillsammans med andra så är 30%-valet inget för dig.

Men om du omvänt lätt kan tänka dig att ha 3 andelar av 10 i ett fullprissystem så är 30%-valet ett självklart alternativ då det är exakt samma sak förutom att du slipper mecka med att hitta köpare till de övriga 70%en.

30%-valet är helt enkelt som att spela andelsspel med dig själv utan att behöva sälja 70% av systemet. Inget mer, inget mindre.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat