Ämne: V85
Visa ett inlägg
Gammal 2025-12-21, 18:19   #245
Skog

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 30
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det redovisas på vinstlistan.se ( Men även på baratrav.se och i programmet BT från baratrav. ) De har inte slutat med det. Däremot frontar de inte själva så mycket med det.

V75 hade sjunkande trend efter covid. V85 har inte fått oms att explodera. Men fallet har iaf stoppats.

Och nej. Hur djup än kärleken till V75 är/var hos en del så var det ett sjunkande skepp. Ingen marknasföringskampanj hade kunnat göra något åt det. Vad skulle slogan vara i den kampanjen?

"Här är V75. Det är som det alltid har varit." ???

I hästsportens hus är det omsättningen som gäller. För spelarna är det utdelningen som gäller. Omsättningen helt egal för 99% av spelarna. Även om de många tror att hög omsättning ger hög utdelning. I verklgiheten är det så att högre omsättning i en JP-omgång ger LÄGRE utdelning. Och utan JP så är det egalt.

Medianutdelningen på alla rätt säger det mesta om en spelform. Den är viktig.
Vinstlistan.se resovisar ej systemkostnader. Dessa uppgifter vill ATG inte skyllta med längre. Lite svängrum är aldrig fel för ATG. Reklamen eller ska vi kalla det propagandan kan pusha för att även småsystem finns på vinstlistan. Vi definierar vad som är "småsystem" osv. Problemet med propaganda är att den tenderar att "byta fot". Det kan få "fotsoldater" och Skraplötths hangarounds att se lite dumma ut när det svänger.

I hästsportens hus är det omsättningen som gäller. Hallalulja så här i jultider!

Det tog på dagen 6 månader för dig att förstå, eller om det är vinden som vänt kappan?

Får jag påminna att herr Strappa yttrade följande i ämnet 21/6 när jag hävdade att anledningen till att hästsportenshus inför V85 är omsättningen
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Du behöver inte bekymra dig om att anledningen till förändringen "delvis" är pga för låg median-utdelning och för få miljonvinster på V75.

Det är hela anledningen.
Kanske får vi om 6 månader höra att jag haft rätt i mina andra påståenden också? Hittills har jag haft rätt om det mesta!

Är det någon som sett ATG's kampanj för V85? "Här är V85. Det är nytt." ??? För det är väl allt ATG gjort för V85?

Senast redigerad av Skog den 2025-12-21 klockan 18:43.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat