Visa ett inlägg
Gammal idag, 01:18   #3664
BrakZen

BrakZens avatar

Reg.datum: jan 2019
Sharp$: 626
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är allarättspotten som "gäller" på V85 och därför är det absolut inte hela världen för mig med icke-optimerade x-felsreducerade system.

Det normala för travspel är att man ALDRIG x-felsreducerar med seriösa insatser då man så sällan har "helt rätt" att man i princip är tvingad att få alla rätt när ens spelidéer är tillräckligt bra.

1fels- eller 2-fels-reducering för mig är mer "ha lite roligt med viss spänning och extra tur-faktor" med ordentligt mycket större ram, men bara med beskedliga insatser.

Det är dock inte direkt en del av "sharpt travspel".
Där har vi nog helt enkelt bara olika syn på saken. Jag tar gärna 7 rätt på V85 med alla hästar på ramen istället för 6 rätt till högre inlämningskostnad.

På gårdagens V85 var den lägst rankade hästen 8:a enl procenten. i övrigt var det två 1:a handare och två 3:e handare. Ingen med 8 rätt.

Att skapa ett 1 eller 2-felsreducerat UM system med kravet minst 3 U av 8 där du väljer tre U-hästar i avdelningarna behöver inte bli så dyrt. 3 U-hästar i tre avdelningar är 5 rader detta skall ju naturligtvis multipliceras och så till kommer ju kuponger med 4,5,6 U osv om det önskas.

Nu är det Julafton och här sitter vi å diskuterar reducerade system. Det visar väl på ett visst intresse Bosse? Ska du inte göra en insats och ta fram ett garantiberäkningsprogam? Strunt i inlämning och ATG, jag blir lite sugen på att se vilka system som kan göras.

God Jul & Gott nytt spelår Strappa!

Senast redigerad av BrakZen den idag klockan 01:20.
BrakZen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat