Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Det är allarättspotten som "gäller" på V85 och därför är det absolut inte hela världen för mig med icke-optimerade x-felsreducerade system.
Det normala för travspel är att man ALDRIG x-felsreducerar med seriösa insatser då man så sällan har "helt rätt" att man i princip är tvingad att få alla rätt när ens spelidéer är tillräckligt bra.
1fels- eller 2-fels-reducering för mig är mer "ha lite roligt med viss spänning och extra tur-faktor" med ordentligt mycket större ram, men bara med beskedliga insatser.
Det är dock inte direkt en del av "sharpt travspel".
|
Där har vi nog helt enkelt bara olika syn på saken. Jag tar gärna 7 rätt på V85 med alla hästar på ramen istället för 6 rätt till högre inlämningskostnad.
På gårdagens V85 var den lägst rankade hästen 8:a enl procenten. i övrigt var det två 1:a handare och två 3:e handare. Ingen med 8 rätt.
Att skapa ett 1 eller 2-felsreducerat UM system med kravet minst 3 U av 8 där du väljer tre U-hästar i avdelningarna behöver inte bli så dyrt. 3 U-hästar i tre avdelningar är 5 rader detta skall ju naturligtvis multipliceras och så till kommer ju kuponger med 4,5,6 U osv om det önskas.
Nu är det Julafton och här sitter vi å diskuterar reducerade system. Det visar väl på ett visst intresse Bosse? Ska du inte göra en insats och ta fram ett garantiberäkningsprogam? Strunt i inlämning och ATG, jag blir lite sugen på att se vilka system som kan göras.
God Jul & Gott nytt spelår Strappa!