Visa ett inlägg
Gammal igår, 12:00   #44
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2070
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Det hade känts mer rättvist om jackpott-pengar från fem-rättspotten hamnar i femrättspotten och inte går till åtta-rättspotten. Varje pott kan väl få behålla sina jackpott-pengar? Som det är nu blir det lite bakvänd Robin Hood, ta från de fattiga och ge till de rika. Det här slutar ju med att spelare ledsnar på spelet och går över till något annat! Dessutom tycker jag att man ska lägga in V64 inuti V85-spelet. Då hade det varit en självklart alternativ, åtminstone för mig. Vad tycker ni?

För övrigt tycker jag det låter väldigt bra från Peter på 7 Global Formidable idag.

Ännu mindre logik i en sån variant.

Skulle ge exakt noll i marknadsföringseffekt. Blir aldrig verklighet som tur är.

Om man inte ska använda pengarna till att driva spelet i någon framtida omgång finns det ett MYCKET bättre alternatv.

Det enda RIKTIGT rättvisa är att pengarna istället går till dem som tippat bäst i den aktuella omgången.

Grundplan = 35-15-15-35

Om 5r ger under 5 kr = 39-19-39-0
Om 6r ändå ger under 5 kr = 49-48-0-0
Om 7r ändå ger under 5 kr = 97-0-0-0 ( nästan omöjligt ens med 7 favvar ).

Som du ser summerar det inte riktigt till 100% för varje rad i mitt förslag.

Det beror på att ATG trots allt behöver någon slags insamling till sina "kampanj"-omgångar. De behöver 10-11 såna per år varav 2 eller 3 lite större. Och det behövs plockas någon % även från "grundplanen"

Kampanj-omgångarna skulle kunna få kallas Jackpott-omgångar då det i folkmun fortfarande ändå är ett ord med positiv klang.

Det skulle ge en lägsta återbetalning på 58-60%. Standardåterbetalningen skulle bli 63-64%. Och inkl. "Kampanj"-omgångarna hoppa upp till en HÖJD medelåterbetalning över tid på 66%.

Bättre för alla.

Vad gäller sidospelen inom V85 så hade V65 varit det optimala enligt mig, men V64Special hade också fungerat bra. V65 går tyvärr inte då Norge vägrar att släppa V65 som lördagskvällsspel.

Vad är då "Special"? Jo, exakt samma icke-JP-tänk som ovan.

Grundplan = 40-20-40
Om 4r ger under 5 kr = 50-50-0
Om 5r ändå ger under 5 kr = 100-0-0

Med V64Special skulle det inte behövas ett V6-val. Det blir auto-V65 och auto-V6 i de omgångar där det behövs.