Ämne: V85
Visa ett inlägg
Gammal 2025-12-31, 16:16   #264
Skog

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 45
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
"Åter till V85. Jackpottinflationen i spelet gör att dagens "extrakrydda" inte smakar någonting längre. 90-miljonerspott på hästspel borde smaka oxfilé men det har blivit så urvattnat att man lika gärna kan vänta in ett bättre spelläge. Sjukt."

Japp. ATG har märkt att ännu fler extra-miljoner inte alls ger samma effekt som "förr". Sakta men säkert går "Jackpott as we knew it" mot vägs ände.

"ATG kan inte sitta still i båten och vänta på att spelet skall "stabillisera sig". Det är dags för förändringar, jag har sett dig (Strappa) föreslå vettiga "jackpottregler" med uppflyttning i vinstpoolerna. Kanske skall j-p gränsen för 5 och 6 höjas? Var den ska dras eller vikten av utdelninng i de lägre vinstgrupperna kan det nog finnas olika åsikter om . Även hos en och samma spelare:"

JP-gränsen ska absolut INTE höjas. Då blir det ju Jackpott mer ofta. Inte mer sällan. Edit: När man tar saker ur sitt sammanhang kan det te sig som att man vill ha kakan och äta den. Det är i samband med 1-2-felsreducerade system som det är "alla på ramen" som gäller för allarättschans. Mängden sidovinsterrader på ett sånt system blir så få att det DÅ blir försumbart. För 0-felsreducerade eller raka matte-lappar är sidovinsterna INTE försumbara. Man får lov att klara av att ha två tankar igång samtidigt ibland. Olika lägen är inte samma läge.

"Med jackpott ca 1 gång / månad skulle begreppet kunna få den utväxling som är tänkt. Det måste ATG titta på igen, det är pinsamt tydligt att förarbetet vid införandet av V85 lämnar en del att önska. Börja om från början tror jag kan vara det som gäller."

När det gäller ett flertal detaljer så har ATG helt klart missförstått/slarvat/skyndat på ett helt uppenbart sätt. Flertalet av de problem som trots allt visat sig är saker som nästan helt säkert kunde förvänta sig utan större tankeverksamhet. Där tänker jag främst på hur illa "nuvarande V85" passar för extra-omgångarna. Skamligt dåligt gjort av dem att bara fortsätta med V75-upplägget för dessa.

I stora drag tycker jag att man arbetade alldeles för snabbt och gjorde om alldeles för lite när man väl bestämde sig för att något skulle göras.

Personligen tycker jag, som känt, ändå att det var ett bättre val än att köra på med V75 "som förr och för alltid". Men det är absolut inte i närheten av så bra som jag tror att man kunnat få till det.
"JP-gränsen ska absolut INTE höjas. Då blir det ju Jackpott mer ofta. Inte mer sällan."

Jo gränsen för utdelning skall HÖJAS. Du tänker fel, du tänker jackpott. Den skall bort då den har spelat ut sin roll.

Höj gränsen för utbetalning och fördela dessa pengar till vinstgrupperna ovanför så att man får bättre betalt för för (6), 7 & 8 rätt vid låga utdelningar. Behåll endast en mindre del+öresutjämning till framtida "jackpottar". Om förarbetet vore rätt utfört hade vi inte hamnat i denna sits.

"När man tar saker ur sitt sammanhang kan det te sig som att man vill ha kakan och äta den. Det är i samband med 1-2-felsreducerade system som det är "alla på ramen" som gäller för allarättschans. Mängden sidovinsterrader på ett sånt system blir så få att det DÅ blir försumbart. För 0-felsreducerade eller raka matte-lappar är sidovinsterna INTE försumbara. Man får lov att klara av att ha två tankar igång samtidigt ibland. Olika lägen är inte samma läge."

Man skall inte ta saker ur sitt sammanhang och det gjorde jag inte det här. Ibland kan tre tankar vara bra att ha igång.

Hur ser det ut med reducerade system som garanterar ett visst antal rader med x-fel vid 1 fel i ramen? På vilket sätt är det sämre att ha 3 rader med 7 rätt på 18 rader än att få tre rader med 7 rätt när du spelat 27 rader matematiskt? (3 trehästarslopp där du spricker i ett lopp). Eller andra typer av system som garanterar flera undervinster i sämsta fall/vinst vid fel i ramen. Sådana system finns det drösvis av på stryktipset. Så jag håller nog fast vid att du anpassar dig efter situationen.

Det var svårt nog att fylla 7 avdelningar med klass. Åtta har visat sig omöjligt.

Nej backa tillbaka till V75 med omfördelning av potterna och minska antalet Jackpottar så kommer omsättnigsökningen OCH pengarna till travsporten att öka. Fortsätter förfallet kommer det finnas ytterst få startklara hästar inom 5-10 år. Som du såg i årsrapporterna har ATG ökat sin vinst trots minskat rörelseresultat och därmed stöd till trav och galoppsporten. Stödet 2024 var UNDER 2005 års nivå när man inflationsjusterar. Vem kan upprätthålla sin levnadsstandard med 2005 års lön?

Lallarna i ledningen har visat sina "kunskaper" under flertalet år. Debaclet med V85 är ett tydligt bevis på att de inte har en aning om sin kundbas eller vad denna efterfrågar.

Senast redigerad av Skog den 2025-12-31 klockan 16:20.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat