Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden
Jo, därför vore det mer rättvist att sexrättsjackpot-pengar går till sexrättspotten och femrättsjackpottar går till femrättspotten, istället för denna bakvända Robin Hood-filosofi som innebär att alla jackpot-pengar ska gå till 8-rätts-potten.
|
För mig obegriplig inställning att det ska gå till vissa random andra vinnare i en annan omgång men inte just allarättsvinnarna? För mig är båda lika orättvisa.
För att någon ökad rättvisa ska inträffa behöver pengarna delas ut i den omgång som de omsattes. Till de som spelade bäst i just den omgången.
Gräns för lägsta utdelning är ett nödvändigt ont. och ska pengarna gå till något annat än det som ger bäst omsättningsnytta så är det för mig solklart att 5r-pengarna ska fördelas till de som spelat bäst i aktuell omgång, 8+7+6 rätt, och om 6r-pengarna trots omfördelning ändå inte når upp till utdelningsgränsen ska pengarna fördelas till 8+7 rätt.
Hur man kan tycka att det inte är mer rättvist än att pengarna går till vinnarna i någon annan random omgång? Helt obegripligt.
Då anser du även att pengarna från 5 rätt på V5 ska gå till en annan omgång om ingen klarar 5 rätt?
Vi kommer såklart aldrig att tycka lika i den här frågan. Du har bestämt dig. Men hur det kan vara rättvisare att pengar går till annat än den omgång de omsattes i skulle vara intressant att höra om. Eller är det bara något du bestämt dig för?