Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
För mig obegriplig inställning att det ska gå till vissa random andra vinnare i en annan omgång men inte just allarättsvinnarna? För mig är båda lika orättvisa.
För att någon ökad rättvisa ska inträffa behöver pengarna delas ut i den omgång som de omsattes. Till de som spelade bäst i just den omgången.
Gräns för lägsta utdelning är ett nödvändigt ont. och ska pengarna gå till något annat än det som ger bäst omsättningsnytta så är det för mig solklart att 5r-pengarna ska fördelas till de som spelat bäst i aktuell omgång, 8+7+6 rätt, och om 6r-pengarna trots omfördelning ändå inte når upp till utdelningsgränsen ska pengarna fördelas till 8+7 rätt.
Hur man kan tycka att det inte är mer rättvist än att pengarna går till vinnarna i någon annan random omgång? Helt obegripligt.
Då anser du även att pengarna från 5 rätt på V5 ska gå till en annan omgång om ingen klarar 5 rätt?
Vi kommer såklart aldrig att tycka lika i den här frågan. Du har bestämt dig. Men hur det kan vara rättvisare att pengar går till annat än den omgång de omsattes i skulle vara intressant att höra om. Eller är det bara något du bestämt dig för?
|
En sak måste i alla fall vara säker . På ett spel med redan högt spelavdrag ligger nu ca 145 mkr hos atg i ej utdelade vinstpengar . De pengarna plus de 35 mkr som försvinner i spelavdrag för varje 100 mkr det spelas för måste innebära att andelen spelare som gått plus är lägre än någonsin. Det borde inte höja intresset för V85 spelet i alla fall.
Om det sedan är bäst för omsättningen på sikt att bygga upp fonderingskonto på ett sätt som aldrig skett tidigare som nu svårt att ha någon uppfattning om men gissningsvis anser spelbolaget att alla de räntepengar dom tjänar på detta plus extra pengar att vinna på alla rätt utvalda omgångar är det optimala sett ur deras synvinkel .
Skulle den enorma jackpotten nästa lördag tillfalla någon eller ett fåtal spelare så finns det därefter ännu fler kunder som sitter med väldigt röda siffror på sina spelkonton och hur kommer omsättningen kommande lördagar då att påverkas ?