Visa ett inlägg
Gammal 2026-01-04, 20:42   #84
bosseguldheden

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4136

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
En upp-/nedflyttningsvariant blir som att ha 4 vinstgrupper när det ger utdelning i alla 4 vinstgrupper. Istället för JP på 5r blir det som att man slopar 5r och gör om spelet till V86-utdelning. Och om 6r ändå ger JP görs spelet automatiskt om till V87. Om ingen har alla rätt görs spelet om till V75. Om ingen klarar varken 8 eller 7 rätt gör man automatiskt om det till V65.

Dvs den modellen blir som att både ha kvar 4 vinstgrupper, men slopa vinstgrupper i omgångar som idag skulle ge JP. Det bästa av två världar.
Det låter lite bättre än vad det är nu. Men det bästa vore att återinföra V75 och ha V85 vid sidan om för de som jagar mångmiljoner. V87 kanske? Eller åtminstone lägga en V65:a inom V85-ramen för det är ju den kvaliteten man vill ha på loppen fast man inte vill ha så många lopp och inte så mycket råttmat för sidovinsterna. Jag pratar bara om vad som känns bäst ur spelarsynpunkt, vad ATG tror är mest lukrativt skiter jag i. Även om jag tror att det som känns bäst för de vanliga spelarna i det långa loppet även kommer vara bäst för ATG som kommersiellt företag. För min egen del kommer jag att lägga ner V85 och istället bara spela Dagens Dubbel och vinnarspel, när det dyker upp hästar som jag följer. Det blir ju billigare för mig, men inte för ATG.

Senast redigerad av bosseguldheden den 2026-01-04 klockan 21:53.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat