Visa ett inlägg
Gammal 2026-01-05, 15:20   #6
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18541
Standard

Manic Betting Monday

8 luriga travlopp på Romme och 100 miljoner i potten. Det gäller att kavla upp ärmarna och ge tips järnet i trots vinterkylan. Det vankas en ganska klurig Januari omgång med vinterväder och vanskligt banunderlag. Och som grädde på moset börjar eländet med ett Nordislopp.
Mjukstartar med lite Måndags Surr efter en snabbkoll.

V85 1) 11 Svarte Petter Noll koll på Nordisarna. Men det kanske kan löna sig att sitta med ”Svarte Petter ” på hand när loppet är över. Felfri har han spring i benen. Lagt kort ligger.

V85 2) 3 Urbina Southwind Känns som en Bröderna Djuse fight på pappret.
2 kuskar och en tränare. Urbina har gått bra länge i tuffa gäng och måste nog bevakas i ganska lågklassigt Diamantsto försök.

V85 3) 7 Global Flash Känns streckvärd i vidöppen tillställning.

V85 4) H.O.P lär väl bli dunderfavorit men jag klurar på motbud. Ingen blåvinnare i min värld. Jag litar inte på Ready Casharen trots han är 8 år. Eller kanske just därför
4 Parveny räds inte distansen och kan skrälla med rätt smygare.
7 Karat River gynnas väl inte av distansen men detta är en komplett travare som alltid gör sitt jobb. Visst är det stallform

V85 5) 3 Proffs Tränas av ett Proffs. Täta starter är Robbans signum. Måstestreck i vidöppet lopp.

V85 6) 4-5-6-7-9-12känns änna helgarderat. 7 Light In är måndags draget.
Psst glömde ju nämna Drottning Sylten / Miljondraget 12 Dominik Jet

V85 7) 1 Global Futurity Jämn och säker. Gick bra med skor senast.
2 Pluggen är redan dragen i DD surret.
6 Tangelo samma här.
9 Steady Countess Travdrottningen Sibylle har vinterform på stallet. Radade upp vinster i Dec månad. Se upp.

V85 8) 1 Harriet Zet Måndags Stänkaren. Dunkel form och Monte’ uppladdning men Mika Aho har nog ställt iordning.
9 Twigs Khaleesi Perfekt läge men frågan är hur det funkar med skor och brodd ?
11 Kapucine d'Inverne Redan nämnd men absolut inte glömd. Kan vara Chansspiken men läget är oddshöjande.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-01-05 klockan 16:57. Anledning: Dominik Jet
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat