Citat:
Ursprungligen postat av Skog
Håller med till 100%. Jag tänker att om ATG "simulerat" V85 på rätt sätt borde de veta att detta frekventa Jackpottmönster kan uppstå men uppenbarligen saknas kunskap.
Trots min avoga inställning till V85 har jag kört 5 av omgångarna. Efter 4 rätt på ~400 rader i går tog jag beslutet att bara spela V85 när jag hittar ett par roliga hästar. Kommer bara kolla programmen när jag har tid och lust vilket kommer bli 4-5 gånger / år skulle jag tro. Jag misstänker ATG överlever utan mig men som Bosse skrev i systemtråden "vill inte ATG ha oss som kunder får vi väl avstå från spel". Med 8 lopp blir det är alldeles för ojämna omgångar, omöjligt eller för lätt. Då lockar V86 med lägre radkostnad mer känner jag.
Känns skönt att tagit beslutet, därmed lämnar jag V85-träsket och tackar för mig!
|
Rätt sätt hade varit att förutse hur favoritbetonade resultaten helt plötsligt skulle bli.
Själva beräkningarna med samma svårighetsgradsutfall som de senaste 2 åren med V75 är det inget fel på. V85-erans lågutdelningar stämmer i stort sett exakt med vad det "borde bli" med de verkliga svårighetsgradsutfallen.
Inte någon gång har det blivit 5r- eller 6r-JP när V85% pekat på att det borde varit 5 kr eller mer.
Men att svårighetsgraden i allmänhet har fallit ut lägre än vad ATG förväntade sig stämmer bra. Dock är just det något som jag vägrar att klandra dem för.