Visa ett inlägg
Gammal igår, 13:14   #26
Wedgie

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1127
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Det låter kusligt att spika ett sto som tog sin senaste vinst med Erik Adielsson, om ni minns honom? Det var ju ett tag sen. Men lycka till! Själv tar jag alla i avd 2 så jag tar gärna en av de 10 otippade ,
Jag tänkte nöja mig med 1, 7, 12 i Avd 2, men måste kanske göra plats för Urbina också ändå. Även om Mats själv "bara" ger den 6/10 i betyg

Mats tankar (från travronden) om 1 vs 3.

Citat:
Spetsstriden kan bli avgörande här. Det är lite fördel för 1 Nepthys Boko gentemot min styrning 3 Urbina Southwind då hon trots allt behöver ta en hel längd för att komma förbi. Jag får dock känslan av att Nepthys Boko är lite ojämnt startsnabb även om hon normalt sett är rask i väg. Urbina Southwind är en speedkula och det är möjligt hon är rappare i fotarbetet så vi får helt enkelt se vad som händer första 100 meterna.

Jag tycker det känns jämnt mellan de här två, men kanske att det ska vara lite fördel för Nephtys Boko även om hon inte radar upp segrarna.

Det är ett öppet lopp som är väldigt jämnt mellan övriga hästar. Det skiljer inte så mycket mellan dem kring kapacitet och dagsform. Ska man gå utanför de favoriterna får man måla på bra.

6 Ultra Violet ska eventuellt tävla med blinkers nu vad jag kunnat läsa mig till. Jag har kört henne tidigare och upplever henne som lite framåt i grunden, men David Persson brukar ha bra feeling när han gör sådana här typer av förändringar.

9 Crazy Life har ett vettigt spår här och var tvåa i en STL-final i somras. Hon kan få ett perfekt lopp invändigt här och skulle kunna vara en superrysare då hon är van att möta bra hästar.

11 I Love Faux Depart körde jag senast. Jag tycker hon kändes riktigt fin under vägens gång och trodde inte hon skulle vara sexa i mål, men hon fick gå lite tidigt så det blev opassande.

Min styrning: 3 Urbina Southwind
Betyg: 6/10
Kommentar: Ser ut att vara i fin form och är snabb i benen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+7)
Wedgie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat