Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren
Helt rätt Jackpottstölderna är ett gammalt beprövat fulspel från ATG. Men sannolikheten för 8 rättsjackpott är i min värld högre än 7 rätts jackpott på V75. Kanske lite mer specifikt när det gäller 8 lopp.
|
Att "hög-utd"-JP skulle inträffa mer ofta än på V75 var absolut en del av designen för V85.
Tanken var att det ska inträffa 5-6 ggr/år istället för 0-2 som gällt för V75.
Att det skulle bli låg-utd-JP så här ofta var definitivt INTE en del av designen. Det har blivit alldeles för många betrodda vinnare jämfört med "simuleringsmaterialet" från de senaste 2 åren.
Utdelningssimuleringen har till i stort sett 100% sett till vilken utdelning det borde bli på 6+5 med den vinnande raden.
Däremot har inte svårighetsgraden alls landat där den legat för V75.
Jag är en stor JP-hatare. För min personliga del skulle det få upphöra på söndag efter total återföring av det som nu finns i fonden.
"Kruxet" är att ATG gjort sig beroende av JP. Det är den enda marknadsförings-ploj som de haft i sin verktygslåda de senaste 15 åren.De kan inget annant.
Så att de helt skrotar alla former av kampanj-omgångar där pengarna går till allarättspotten kommer helt enkelt inte att hända.
Visst hopp finns för att det kanske, kanske kan bli en annan insamlingsmodell framöver. Men risken är stor att ATG inte har tillräckligt mod och kreativitet för det.