Ämne: V85
Visa ett inlägg
Gammal 2026-01-13, 15:05   #288
incitatus

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 6131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Att "hög-utd"-JP skulle inträffa mer ofta än på V75 var absolut en del av designen för V85.

Tanken var att det ska inträffa 5-6 ggr/år istället för 0-2 som gällt för V75.

Att det skulle bli låg-utd-JP så här ofta var definitivt INTE en del av designen. Det har blivit alldeles för många betrodda vinnare jämfört med "simuleringsmaterialet" från de senaste 2 åren.

Utdelningssimuleringen har till i stort sett 100% sett till vilken utdelning det borde bli på 6+5 med den vinnande raden.

Däremot har inte svårighetsgraden alls landat där den legat för V75.

Jag är en stor JP-hatare. För min personliga del skulle det få upphöra på söndag efter total återföring av det som nu finns i fonden.

"Kruxet" är att ATG gjort sig beroende av JP. Det är den enda marknadsförings-ploj som de haft i sin verktygslåda de senaste 15 åren.De kan inget annant.

Så att de helt skrotar alla former av kampanj-omgångar där pengarna går till allarättspotten kommer helt enkelt inte att hända.

Visst hopp finns för att det kanske, kanske kan bli en annan insamlingsmodell framöver. Men risken är stor att ATG inte har tillräckligt mod och kreativitet för det.
Betrodda vinnare säger du ?

Gjorde bara en snabbkoll

Största favoriten har vunnit 5 ånger o förlorat 6
Däremot har näst största favoriten vunnit ofta på V85, 8 infriade o 3 förluster
3 är 6 vinster o 5 förluster
4e favoriten är 4 vinster o 7 förluster

Jag vet inte hur ATG simulerar, mer avancerat än mitt excel hoppas jag

Konstaterar bara att utfallet på den 4 mest streckade är helt normalt, omgångens näst högst streckade favorit har vunnit någon gång för mkt, men det kan vara tvärtom om 5 omgångar

De flestabehöver 2, gärna 3 spikar, oftast blir i vart fall 1 av spikarna en streckfavorit, typ devisen 1 trolig och en rolig

Utfallet på de 4 med höst % i tabellen är helt normalt, skulle jag påstå
28 har viunnit
24 har förlorat
Mitt estimate har alltid varit 505 vinner 50 % torskar,
De svagaste favoriterna, under 30% vinner mer sällan men V85 har oftast 4 eller fler favoriter på mer än 35%, dyr spelform o mångar hamnar på samma spikar

PS min gamla statistik böärjar på Sprintermästaren 2013 sedan dess har jag info om de 4 mest streckade, %en och om den vann eller inte
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat