Citat:
Ursprungligen postat av incitatus
Betrodda vinnare säger du ?
Gjorde bara en snabbkoll
Största favoriten har vunnit 5 ånger o förlorat 6
Däremot har näst största favoriten vunnit ofta på V85, 8 infriade o 3 förluster
3 är 6 vinster o 5 förluster
4e favoriten är 4 vinster o 7 förluster
Jag vet inte hur ATG simulerar, mer avancerat än mitt excel hoppas jag
Konstaterar bara att utfallet på den 4 mest streckade är helt normalt, omgångens näst högst streckade favorit har vunnit någon gång för mkt, men det kan vara tvärtom om 5 omgångar
De flestabehöver 2, gärna 3 spikar, oftast blir i vart fall 1 av spikarna en streckfavorit, typ devisen 1 trolig och en rolig
Utfallet på de 4 med höst % i tabellen är helt normalt, skulle jag påstå
28 har viunnit
24 har förlorat
Mitt estimate har alltid varit 505 vinner 50 % torskar,
De svagaste favoriterna, under 30% vinner mer sällan men V85 har oftast 4 eller fler favoriter på mer än 35%, dyr spelform o mångar hamnar på samma spikar
PS min gamla statistik böärjar på Sprintermästaren 2013 sedan dess har jag info om de 4 mest streckade, %en och om den vann eller inte
|
Jag har all data från 2011-11-21 och framåt. Men det räcker med de senaste åren om du vill räkna på samma siffror som ATG har gjort.
Deras formler för teoretisk utdelning har stämt exakt för låg-utd-JP-fallen under V85-eran. Den har inte missat en enda gång.
Den formeln visade på låg-utd-JP ungefär 1 av 7 när man använde lördagarnas V75% från de senaste åren kompletterat med V4-4.
Utfallen på V85 har blivit lättare än så. På svenska innebär det att det blivit JP ändå om man kört vidare med V75.
När man räknar på förväntad utdelning är rankordning inte alls inblandad. Man använder enbart Spel%en på vinnarraden. Inget annat.