Visa ett inlägg
Gammal 2026-01-19, 14:08   #8
Efterhandaren

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18670
Standard

Måndags Dragen

V85 1) 15 hästars stolopp. Hujedamej.
6 Marlene Boko Vinner inte lopp på beställning men testat på Rikstoton och känns änna bättre än raden. Duktiga Norra Näs Wilma i jollen. Jag håller tummarna.
12 Billie Parker Distansgynnad rackare med ett oddshöjande läge. Måstestreck.

V85 2) Vidöppen tillställning.
1 Son Of My Father Kluriga spår 1 men funkar bra med skor och är nog lite sprinterbetonad.
10 Knud Bakspår på sprint är tufft men även den här filuren känns sprinterbetonad.

V85 3) Tvåhästarslopp är bara förnamnet. Tråkigt med endast 7st hästar i guld. Är det inte bättre att köra tvåklass Silver mot Guld nu på vinterhalvåret?
Tar Rubinen femte raka eller får Affe en bejublad hemmaseger ? Tja f-n vet men skor och 2 mån paus är väl lite minus för Affe. Fördel Stens Rubin i min skalle.

V85 4) 14 Alvena Roy Grym travare. Räds varken distans eller motstånd. Smackelismack.

V85 5) 1 The Great One Satt som en smäck näst senast på Axevalla till 19ggr fläsket. Se upp.
7 Fetisov Är nog hästen att slå. Kommer med 3 raka och står perfekt inne i klassen. Dessutom Face Time Bourbon gener.

V85 6)5 Picadilly Pellini Lekte med packet senast. Gissa vem som är pappa ?

V85 7) 2 Kash Keeper Står lite hårt inne i Silver men har formen på topp. Se upp.
9 Yuvaraj Tog en efterlängtad vinst senast och Adrian får förtroendet igen. Hästen är en rutinerad filur som gillar att tävla. Halvsmack.

V85 8) 2 Noblesse Brodda Kan ta revanch för snöpliga galoppen senast. Trodde mycket på hästen då oxå. Märren har form och Axevalla Kevin oxå har bra form på stallet.
4 Cheerful Har pausat och pjäxor på men trots lite dåliga vibbar i stallet tror jag Törnqvisten har hästen iordning. Readly Express märren har normalt spring i benen.
Psst visst är det ett klurigt stolopp ?

Tja det blev som vanligt ett lite Halmstads färgat Måndags Surr. Där huserar ju V85 oraklen. Men lite småstänk från Åby, Axevalla och Jägers oxå. Hm lokalpatriotismen lyser igenom.
Ha en go Januari måndag alla TP filurer.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat