Visa ett inlägg
Gammal 2026-01-20, 04:31   #18
KalleKlut

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 19747
Standard

En ganska ihålig omgång med många skiktade lopp. Betyg 4,5/10

Kluts förhoppningar på lördagsfacit..

Avd 1. Här borde 3 Ina Minute bli favorit på runt 35% Tänkbar spik då hon förmodligen blir släppt till ledningen av MW. Klart värst emot är 12 Billie Parker och 13 Kinky Boots. Men spåren brukar ställa till det i stolopp.. Dragen/C är 9 Escama och 2 Chocolicious.

Avd 2. Risigt lopp där 5 Danville blir nog med rätta favorit. Klart vettig spik på bästa hästen. Vid gardering så bör man nog se upp för 8,7 i denna spårtrappa.

Avd 3. Här kommer den duellen vi alla väntar på! Jag är inne på att det är Ginmans dag och tror på "kross" från dödens. Visst, det är skor på och 2m vila yada yada men det är nivåskillnad mellan dessa! Hoppas på att han är andrahandare när starten går.. Här måste man ändå ta ställning!

Avd 4. 14 Alvena Roy är märkligt nog favorit i nuläget vilket är heelt fel! Favoritskapet bör stå mellan 1 Xanthis J.R. och 6 Conrads Leonard där jag framhåller 1an. Men detta lopp känns som ett av de mer öppna loppen så garderingen är tidig. Skrällar jag inte släpper är 12 Coinmaster och 10 Landmark River. 3 är tidig också.

Avd 5. 7 Fetisov är en gammal back klippa och som häst blir han sinnessjukt svårslagen om Persson får överta ledningen. Vilket jag är rätt säker på! En rolig (kanske inte så trolig) emot kan 5 Ares Maanos vara. Vad har herr Oskar Svanberg att säga månntro?

Avd 6. En till jättekonstig favorit (just nu) är 5 Piccadilly Pellini. Jag ratar henne helt och blir jävligt förvånad om hon är favorit på lördag! En felfri 2 Godot har bra vinstchans om han går felfritt men jag gissar på minst 75% galoppchans. 4 Lillkagan till ledningen? 11 Fuego Degato har varit hårt spelad men inte vunnit på ett tag. Ser ut att bli lite borttappad nu! 8 Staro Steven hade varit en vettig spik från bättre läge. 12 Remy Lane vid ytterligare gardering..

Avd 7. Dags för Oscar Ginman igen?! (Känns tufft att spika honom x2 på V85) Men 5 Maroon Day är riktigt bra även fast han står lite halvtufft inne på pengarna. Given ledning och därifrån blir han svår att plocka ner för övriga. Vid gardering bör man nog ta många. Alla utom 1,8,7 för att vara säker.

Avd 8. 5 Direction Face är mitt absoluta förstaval! Men 6 Love Express W.F. är tidig bakom. Jag plockar nog även med 4 Cheerful och skrällen 1 Queen T. och eventuellt 2.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+7)
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat