Visa ett inlägg
Gammal igår, 08:56   #13
korpo

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5986
Standard

HOPPAS LEDA RUNT OM MED GLIDING EAGLE
Magnus A Djuse: Nöjd med honom senast – borde ha bra spetschans igen
Utvilad efter en ledig helg förra veckan sätter Magnus A Djuse sikte mot nya V85-segrar.
När han kör i sju av åtta lopp på Färjestad.
Här är allt du behöver veta om Magnus uppsittningar, stjärnkuskens tipsettor och analyser av alla lopp.
V85-1: Det är öppet och lågklassigt i det inledande sto-loppet. 3 Green Peaks är väl rätt favorit. Det har varit två enklare lopp hon vunnit på sistone, men hon har ju visat väldigt fin form. 15 Syrah är kanske fältets bästa häst men hon är väl inte helt att lita på. Här ska man nog strecka på rejält.
Tipsetta: 3 Green Peaks är ettan, men gardera på så långt plånboken tillåter.
V85-2: Med bara tio hästar i loppet ser det ut som en riktigt bra uppgift för 10 Katmandu Mearas. Han hade ingen tur med ryggarna senast och visst att inte bakspår på Färjestad är det bästa, men han kan nog tugga ner motståndet ändå. Jag tycker att min 5 Ogden Boko är tidig emot då han öppnar rätt bra och skulle kunna hitta till ledningen. Sen är 6 Eolo Wise L. också tidig om man garderar loppet.
Tipsetta: 10 Katmandu Mearas trots läget.
V85-3: Kallblodsloppet ser öppet ut. 8 Gargamel skulle nog kunna haft mer pengar på sig och är under utveckling och blir min tipsetta trots det luriga läget. 10 Hauk Viktor har bra kapacitet och 12 Keiser C.K. ska också passas tidigt. 6 Harkar leder länge och 2 Horg Blessen passas felfritt.
Tipsetta: 8 Gargamel blir farlig om det löser sig från spår åtta.
V85-4: Guldloppet är rätt tunt och det är inget snack om att 9 Karat River har en bra uppgift. Dödens borde vara ledigt och känslan är att han tål gå där och ändå vinna. Han var ju flera längder före 5 Parveny senast de möttes och visade väl att han är huvudet högre. Parveny har spetschans igen och det kan väl hålla hela vägen om Karat River har en sämre dag.
Tipsetta: 9 Karat River är ett spikbud.
V85-5: En rematch mellan 1 Who’s in Charge och 9 Handfullofdollar som stred om segern senast. Båda två är under utveckling och jag ger ändå tipset till min Handfullofdollar som även vann senast. Who’s in Charge kan nog få svårt att försvara ledningen och måste ha att det stämmer från innerspåret. 4 Orion är inte så tokig och 11 Chippen Dee som jag kört en del kan duga.
Tipsetta: 9 Handfullofdollar ska vara favorit.
V85-6: Det är tufft att bara ha gjort fyra starter och sedan bli storfavorit från bricka 12 på en lördag. 12 Five Billion ser ut som en bra häst men jag hade garderat. 7 Evenepoel har jag varnat för tidigare och han ska fortsatt passas. 1 Fakir Vendil och 3 Merlin Mearas ska också streckas.
Tipsetta: 12 Five Billion.
V85-7: Visst är det dags för 2 Finance Lady Par som har fått ett bra läge den här gången? Så som hon har gått i de senaste loppen. 10 Never to Young är förste utmanare.
Tipsetta: 2 Finance Lady Par är en spik.
V85-8: Avslutningen lär bli jämnspelad. Jag var nöjd med 5 Gliding Eagle senast och med sin startsnabbhet borde han ha spetschans och kan leda länge. 6 Chico de Calamar var ruskigt bra senast och gjorde väl egentligen ett bättre lopp än mer spelade 4 River Tooma. 11 Ready Creation duger långt.
Tipsetta: 5 Gliding Eagle.
DJUSE OM SINA SJU V85-CHANSER
V85-1: 9 Appia Express - Kanske skulle vunnit näst senast? Hon är lite begränsad, men loppet är inte det tuffaste. En av flera.
V85-2: 5 Ogden Boko - Måste varit sjuk näst senast, men har ett lopp i kroppen nu.
V85-3: 10 Hauk Viktor - Har bra kapacitet och borde vara där framme om det löser sig.
V85-4: 5 Parveny - Fick det för tufft senast och det var väl inget lopp som stärkte hans aktier här. Bra läge och vi får väl testa igen.
V85-5: 9 Handfullofdollar - Avslutade starkt senast och ska vara bra igen. Rätt favorit!
V85-7: 7 Mary Wadd - Svårt läge nu och får främst hoppas på att vara trea-fyra.
V85-8: 5 Gliding Eagle - Fint läge, bra spetschans och hoppas han kan hålla hela vägen.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat